۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۷

جنگل حرا در جزیره قشم توسعه می یابد

مدیر محیط زیست سازمان منطقه آزاد قشم گفت: طرح توسعه حرا کاری در جزیره قشم با کاشت پنج هزار نهال از سوی شرکت ساخت و بهره برداری اسکله حرا قشم در حال اجرا است.
نویسنده: نرگس احسان دار
کد خبر: ۷۱۴۶۴
جنگل حرا در جزیره قشم توسعه می یابد
به گزارش مانا سید محمد هاشم داخته با بیان این مطلب، گفت: حفظ محیط زیست یکی از مهمترین بندهای قرارداد واگذاری زمین از سوی سازمان منطقه آزاد قشم در زمان انعقاد قرارداد با فعالان اقتصادی است.
وی با اعلام اینکه پیش بینی می شود بخشی از حراهای دست کاشت در زمان ساخت اسکله ازسوی این شرکت در محدوده سایت صنعتی کاوه جزیره قشم از بین برود، گفت: براساس سیاستگذاری شورای عالی ارزیابی محیط زیست سازمان منطقه آزاد قشم، شرکت یاد شده موظف به کاشت 10 برابر حراهای حذف شده، است.
به گفته مدیر محیط زیست سازمان منطقه آزاد قشم، براساس این سیاستگذاری کاشت پنج هزار نهال از طرف شرکت یاد شده در دو مرحله در یک محدوده تعیین شده آغاز شد که در مرحله اول دو هزار نهال در منطقه ای مقابل روستای زینبی با همکاری شورای اسلامی و دهیاری این روستا کاشته شد.
وی ادامه داد: حفظ محیط زیست در جزیره قشم در گرو توسعه جنگل حراست و شرکت ساخت و بهره برداری اسکله حرا قشم در مرحله دوم نیز سه هزار نهال حرا را با هدف توسعه جنگل حرا در آبهای ساحلی و در پهنه گلی مشخص خواهد کاشت.
داخته تصریح کرد: کاشت تعداد پنج هزار نهال حرا از سوی شرکت ساخت و بهره برداری اسکله حرا قشم براساس سیاستگذاری سازمان منطقه آزاد قشم در دستور کار این شرکت قرار گرفته است.
بنا به این گزارش، جنگل های دریایی حرا یکی از زیباترین ظرفیت های گردشگری قشم محسوب می شود و قریب به اتفاق مسافران این جزیره در جنوب ایران در سفر به این منطقه از این پتانسیل زیبا به ویژه به هنگام شرایط جزر و مد دریا که موجب برآمدن درختان حرا از زیر آب و پنهان شدن آنها در دریا می شود بازدید می کنند.
برچسب ها: جزیره قشم
ارسال نظرات
آخرین اخبار