۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۳

کانتینربرهای بیکارافزایش یافتند

در هفته ابتدایی ماه ژانویه شاهد بیکاری 357 کشتی بودیم که 4.7 درصد از ناوگان جهانی را شامل می شود.
نویسنده: مهری عزیزی
کد خبر: ۷۱۴۵۸
کانتینربرهای بیکارافزایش یافتند
به گزارش گروه بین الملل مانا، پس از کریسمس شاهد افزایش بیکاری کشتی ها به بویژه کانتینربرها بودیم که شمار آنها در هفته گذشته به 357 فروند معادل 939.183 TEU رسید که در حقیقت نشانگر بیکاری 4.7 درصد از کل ناوگان جهانی است. 
بر اساس این گزارش، این آمار نشان دهنده افزایش کشتی های بیکار نسبت به 28 دسامبر سال 2016 است.
موسسه آلفالاینر آمار بیکاری کشتی های کوچک و کاهش تقاضا برای کشتی های فیدری را دلیل افزایش آمار کشتی های بیکاراعلام کرد وگفت:  افزودن کشتی های تحت لوای تفاهمنامه 2M در دو مسیر جدید در خط آسیا-آمریکا از دیگر دلایل این امر است. 
موسسه لویدزلیست همچنین از بیکاری 64 فروند کشتی فیدری با ظرفیت سه تا پنج هزار TEU خبر داد که 7.5 درصد از کل ناوگان این کشتی ها را شامل می شود. 
آلفالاینر در ادامه شمار کشتی های بیکار در انتهای سال 2016 را میزان 1.42 میلیون TEU گزارش کرده بود که از میزان 1.44 میلیون TEU در ابتدای دسامبر سال 2016 میزان کمتری را نشان می دهد.
به هر حال به دلیل ظرفیت پایین اغلب کشتی های بیکار، شمار کشتی های بیکار نیز از 336 فروند به 344 فروند رسید.
آلفالاینر پیش بینی آمار کشتی های بیکار را در هفته های آتی به دلیل روانه شدن میزان زیادی از کشتی های پاناماکس به کارخانه های اوراق، امری مشکل دانست.
این گزارش همچنین از ورود 40 فروند کشتی جدید در ژانویه سال 2017 میلادی خبر داد که تحویل برخی از آنها از سال 2016 به تعویق افتاده بود و احتمال می رود صاحبان آنها خواستار به تعویق افتادن دوباره تحویل این کشتی ها شوند.
 
برچسب ها: کشتی های بیکار
ارسال نظرات
آخرین اخبار