۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۰

مشارکت چینی ها در توسعه سواحل مکران

استاندار هرمزگان گفت: برای عمران و آبادانی سواحل مکران اعتبار مناسب پیش‌بینی شده تا شرق استان هرمزگان متحول شود.
نویسنده: سید مهدی موسوی
کد خبر: ۷۱۴۵۵
مشارکت چینی ها در توسعه سواحل مکرانبه گزارش مانا از بندرعباس، جاسم جادری در جلسه بررسی روند احداث شهرک صنعتی ایران و چین در جاسک گفت: به منظور تامین زمین مورد نیاز، پیگیری‌های خوبی جهت احداث این شهرک از سوی منابع طبیعی انجام شده است.
وی با بیان اینکه این شهرک صنعتی در مساحت دو هزار هکتار احداث خواهد شد، افزود: مشارکت چینی‌ها و بخش خصوصی در این زمینه قابل ملاحظه است.
استاندارهرمزگان با اشاره به احداث شهرک صنعتی مشترک خاطرنشان کرد: این پروژه اولین شهرک صنعتی مشترک ایران با یک کشور خارجی محسوب می‌شود که یک برند برای هرمزگان است، هزینه اولیه احداث این شهرک 100 میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.
جادری با تاکید بر اینکه ارزیابی‌های زیست‌محیطی برای احداث این شهرک باید انجام شود، تصریح کرد: دستگاه‌های خدمات‌رسان همچون آب و برق باید از هم‌اکنون در برنامه‌های خود موارد مربوط به این شهرک را پیش‌بینی کنند.
وی با بیان اینکه توسعه سواحل مکران در اولویت برنامه‌های دولت قرار دارد، اظهار داشت: برای عمران و آبادانی این منطقه اعتبار مناسب پیش‌بینی شده تا شرق استان هرمزگان متحول شود.
استاندار هرمزگان تصریح کرد: اجرای چندین پروژه مهم ملی از جمله احداث پالایشگاه و نیروگاه و صنایع بزرگ و شهرک صنعتی ایران و چین در شرق هرمزگان، توسعه و اشتغال و تقویت اقتصاد مردم و امنیت را به‌دنبال خواهد شد و تحولات بزرگی در این منطقه ایجاد می‌کند.
برچسب ها: چین مکران
ارسال نظرات
آخرین اخبار