۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۷

نقش موثر تعیین زمان صید میگو در بازسازی ذخایر

به منظور اعمال مدیریت بهینه بر ذخایر و بهره برداری پایدار از ذخایر میگو در هر سال به تفکیک هر استان، گشت های تعیین زمان آزاد سازی فصل صید میگو صورت می گیرد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۷۱۳۲۰
نقش موثر تعیین زمان صید میگو در بازسازی ذخایررئیس بخش بیولوژی و ارزیابی گشت ذخایر موسسه تحقیقات علوم شیلاتی در گفتگو با خبرنگار مانا گفت: یکی از مهمترین وظایف حاکمیتی موسسه تحقیقات کشور، تعیین زمان آزاد سازی و ممنوعیت صید میگو در آبهای استان های خوزستان، بوشهر و هرمزگان است.
تورج ولی نسب با اشاره به گونه های غالب میگوی دریایی درآبهای خلیج فارس ادامه داد: سه گونه غالب میگوی دریایی در آبهای خلیج فارس زیست می کنند که شامل میگوی ببری سبز، میگوی موزی و میگوی سفید است.
وی تصریح کرد: قابلیت گونه ای در آبهای استان خوزستان میگوی سفید، در استان بوشهر میگوی ببری سبز و در استان هرمزگان میگو موزی است.
این مقام مسئول در موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور بیان داشت: به منظور اعمال مدیریت بهینه بر ذخایر و بهره برداری پایدار از ذخایر میگو در هر سال به تفکیک هر استان، گشت های تعیین زمان آزاد سازی فصل صید میگو صورت می گیرد. این امر با استفاده از شناورهای مناسب انجام شده و با روش های خاص تحقیقاتی زمان مناسب آزاد سازی میگو ابتدا در آبهای بوشهر، سپس درآبهای استان هرمزگان و در ادامه در آبهای استان خوزستان اعلام می شود.
رئیس بخش بیولوژی و ارزیابی گشت ذخایر موسسه تحقیقات علوم شیلاتی، ادامه داد: در طول فصل صید بازهم نمونه برداری های بیولوژیک از میگو ها انجام می شود. همچنین ضمن ثبت اعلام زیست سنجی و تلاش صید و میزان صید، در ادامه باز هم زمان ممنوعیت صید تعیین خواهد شد.
ولی نسب تاکید کرد: به این ترتیب بخشی از ذخیره میگو که باید نسل بعدی میگو برای صیدسال آینده را به وجود آورد، لازم است دست نخورده باقی بماند. بنابراین میزان برداشت میگوی دریایی در حد میزان صید قابل قبول خواهد بود.
این مقام مسئول در موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشوراظهار داشت: بر اساس تجارب چندین ساله موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور، معمولاً فصل صید میگو در هر استان حدود 40 روز تا 45 روز به طول خواهد انجامید.
ارسال نظرات
آخرین اخبار