۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۸

کاهش قاچاق کالا به کشور تا 14میلیارد دلار

رئیس امور آموزشی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از روند کاهشی ورود کالای قاچاق به کشور در سال جاری خبرداد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۷۱۳۱۴
کاهش قاچاق کالا به کشور تا 14میلیارد دلار
وحید مغربی در گفتگو با خبرنگار مانا پیش بینی کرد، کل کالای قاچاق به کشور در سال جاری به 14میلیارد دلار برسد که در مقایسه با سال گذشته 1.5میلیارد دلار کاهش خواهد داشت.
وی با بیان اینکه در همه مرزهای آبی و خاکی کشور ، کالای قاچاق وارد کشور می شود افزود: امسال اقدام های خوبی برای کنترل ورود کالای قاچاق به کشور انجام شد که در سال آینده این اقدام ها از جمله کنترل بیشتر مرزها ادامه می یابد.
وی با اشاره به اینکه در سال 92 حجم ورود کالای قاچاق به کشور حدود 25 میلیارد دلار بود افزود: باید کاری کنیم تا ورود کالای قاچاق به کشور صرفه اقتصادی نداشته و همراه با مخاطرات باشد.
رئیس امور آموزشی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه هم اکنون بخش زیادی از کالای قاچاق از استان های جنوبی و ساحلی وارد کشور می شود، افزود: بهترین اقدام برای پیشگیری از ورود کالای قاچاق، توانمندسازی اقتصادی ساکنان مناطق ساحلی کشور است تا انگیزه قاچاق از بین برود.
مغربی قاچاق را یک پدیده چند وجهی و معلول برخی علت های اقتصادی و اجتماعی بیان کرد و افزود: با واردات هر یک میلیارد دلار کالای قاچاق یکصد هزار فرصت شغلی در کشور از بین می رود.
وی عمده کالای خروجی قاچاق از کشور را سوخت و دام زنده بیان کرد و افزود: هم اکنون قاچاق دام به حداقل رسیده ولی قاچاق سوخت همچنان از مرزهای کشور به کشورهای همجوار صورت می گیرد.
مغربی بدون اشاره به حجم کالای مکشوفه قاچاق در کشور افزود: امسال حجم کشفیات کالای قاچاق در مقایسه با مدت مشابه به شدت افزایش یافته است که این نشان می دهد یک عزم ملی در مبارزه با قاچاق کالا درکشور شکل گرفته است.
وی هدف از مبارزه با قاچاق کالا را ایجاد اشتغال، حمایت از تولید داخلی و تقویت اقتصاد ملی بیان کرد و افزود: برای ریشه کنی قاچاق باید کار فرهنگی و اجتماعی نیز صورت گیرد و عرق و باور ملی تقویت شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار