۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۸

اتمام زیرساختهای گردشگری در جزایر هنگام و هرمز

به زودی سرمایه گذاران بخش خصوصی برای ایجاد امکانات و تاسیسات گردشگری در جزایر هنگام و هرمز مشخص خواهند شد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۷۱۳۱۲
اتمام زیرساختهای گردشگری در جزایر هنگام و هرمز مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان در گفتگو با خبرنگار مانا درباره وضعیت گردشگری در جزایر هرمز و هنگام گفت: این جزایر با دارا بودن سواحل بکر و زیبا و نیز طبیعت منحصر به فرد از قابلیت زیادی در زمینه توسعه گردشگری دریایی و ساحلی برخوردار هستند.
وی افزود: همانطور که پیش از این اعلام شده بود، ایجاد امکانات و تاسیسات گردشگری در این جزایر با مشارکت بخش خصوصی اقدام خواهد شد.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان تاکید کرد: در حال حاضر زیرساختهای اولیه گردشگری برای ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی جهت ایجاد امکانات و تاسیسات گردشگری از سوی  اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در هر دو جزیره هرمز و هنگام فراهم شده است.
به گفته وی، 80 درصد آبرسانی و برق رسانی به دو جزیره هنگام و هرمز انجام شده است و انتظار می رود تا پایان سال این پروژه تکمیل شود.
ضیادیی در ادامه بیانات خود اذعان داشت: فراخوان عمومی برای جذب سرمایه گذار بخش خصوصی نیز اعلام شده است که امید می رود به زودی با مشخص شدن سرمایه گذار بتوان نسبت به توسعه گردشگری در این جزایراقدام کرد.
این مقام مسئول در استان هرمزگان با بیان اینکه چگونگی ایجاد تاسیسات و امکانات گردشگری در این جزایر به طرح ارائه شده از سوی سرمایه گذاران بستگی خواهد داشت.
تصریح کرد: به طور قطع هر اندازه امکانات تفریحی و رفاهی بیشتری در جزایر هرمز و هنگام ایجاد شود به همان نسبت نیز مدت زمان اقامت گردشگران در این جزایر افزایش خواهد یافت.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان با اذعان داشت: ساخت هتل، ویلا، رستوارن، واحدهای پذیرایی، رستوران، زمین بازی کودکان و ... در این جزایر انجام خواهد شد.
وی همچنین از ایجاد امکانات تفریحی نظیر کلوپ های دریایی، پلاژ ها و فراهم کردن امکان انجام انواع ورزش های دریایی در این جزایر خبر داد.
وی با اشاره به اینکه امکان سفر گردشگران به جزیره هرمز از طریق بندر عباس وجزیره قشم با استفاده از شناورهای مسافربری فراهم است،خاطرنشان کرد: همچنین افرادی که قصد سفر به جزیره هنگام را داشته باشند می توانند از طریق جزیره قشم و با استفاده از قایق های تفریحی به این جزیره زیبا سفر کنند.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان اظهار داشت: همانطور که پیش از این  اعلام شده بود امسال به منظور ایجاد طرح های گردشگری در جزایر هرمز، لارک و هنگام در مجموع مبلغ یک میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته است که می تواند باعث تحول بزرگی در مقوله گردشگری این جزایر شود.
به گفته این مقام مسئول در استان هرمزگان، طی سالهای اخیر هر ساله شاهد تخصیص اعتباراتی به منظور تکمیل زیرساختهای گردشگری در جزایر استان هرمزگان بوده ایم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار