۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۸
درنه ماهه اخیر انجام شد:

تردد بیش از ۲۰۲ هزار شناور در بنادر قشم

مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم از تخلیه و بارگیری ۶ هزار و ۱۰۶ TEU کانتینر در نه ماهه سال جاری در بنادر بهمن و کاوه قشم خبر داد.
نویسنده: سپیده یوسفی
کد خبر: ۷۱۲۷۲
تردد بیش از ۲۰۲ هزار شناور در بنادر قشم
به گزارش مانا سید باقر موسوی طی نشستی به بیان گزارش عملکرد بنادر قشم در بخش های کالا و مسافر طی نه ماه نخست سال ۹۵ پرداخت و گفت: طی این مدت، چهارمیلیون و ۸۰۳ هزار و ۱۰ تن انواع کالاهای نفتی و غیر نفتی تخلیه و بارگیری شد.
وی افزود: از این رقم، چهارمیلیون و ۷۲۰ هزار و ۸۳۰ تن مربوط به مواد غیر نفتی و ۸۲ هزار و ۱۸۰ تن به فرآورده های نفتی اختصاص دارد.
صادرات و واردات بیش از ۱۳۰ هزار تن کالا
مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم ضمن اشاره به جابجایی ۱۳۲ هزار و ۲۸۴ تن کالای صادراتی و وارداتی از طریق بنادر این جزیره از آغاز سال جاری تا ابتدای دی ماه جاری، سخن به میان آورد و افزود: حجمی بالغ بر ۷۲ هزار و ۶۶۲ تن کالای صادراتی و ۵۹ هزار و ۶۶۲ تن محموله های وارداتی طی این مدت جابجا شده است.
موسوی عمده این محموله های تجاری را مربوط به کالاهای غیرنفتی همچون مواد معدنی، لوازم الکتریکی و لوازم خودرو اعلام کرد.
وی حجم عملیات کابوتاژ کالاهای غیرنفتی در بنادر جزیره قشم را چهارمیلیون و ۵۶۴ هزار و ۶۱۰ تن اعلام کرد.
جابجایی بیش از یک هزار نفر در مسیر دریایی خصب- قشم
این مقام مسئول همچنین در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون، ترابری ۱۰ میلیون و ۱۵۷ هزار و ۶۸۳ نفر-سفر در بنادر قشم به ثبت رسیده است.
وی به عملکرد خط مسافری بین المللی خصب- قشم نیز اشاره کرد و افزود: با گذشت پنج ماه از راه اندازی این خط، یک هزار و ۱۳ نفر مسافر در این مسیر دریایی جابجا شده اند.
مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، یک میلیون و ۶۲۲ هزار و ۶۸۲ دستگاه خودرو از طریق بنادر پهل و لافت انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶ درصد رشد داشته است.
تخلیه و بارگیری ۶۱۰۰ TEUکانتینر
این مقام مسئول از تخلیه و بارگیری ۶ هزار و ۱۰۶ TEU کانتینر در نه ماهه سال جاری در بنادر بهمن و کاوه قشم خبر داد.
تردد بیش از ۲۰۲ هزار فروند شناور
موسوی با اشاره به تردد شناورها خاطرنشان کرد: طی نه ماهه نخست سال جاری، تردد ۲۰۲ هزار و ۴۸۸ فروند شناور به جزیره قشم به ثبت رسید که از این میزان ۱۰۸ فروند شناور بالای یک هزار تن بوده است و از این تعداد، ۱۳۳ هزار و ۱۵۸ فروند شناور باری و ۶۹ هزار و ۳۳۰ فروند شناور مسافری بوده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار