۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۱

سامانه صدور حواله الکترونیکی (GCOMS) در بندر چابهار عملیاتی شد

سامانه صدور حواله الکترونیکی موسوم به مدیریت عملیات کالای متفرقه GCOMS به منظور هماهنگی بین بندر ،گمرک و پایانه و افزایش رضایتمندی مراجعه کنندگان به همت کارشناسان اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان به ویرایش جدید ارتقاء یافت.
نویسنده: لیلا بیرانوند
کد خبر: ۷۱۲۴۳
سامانه صدور حواله الکترونیکی (GCOMS) در بندر چابهار عملیاتی شدبه گزارش مانا معاون طرح و توسعه بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان با اعلام این خبر افزود : سامانه جدید مدیریت عملیات کالای متفرقه GCOMS پس از سال ها تجربه در اتوماسیون فرآیند های بندری و دریایی و با الهام از نسخه قدیم نرم افزار که مفتخر به کسب جایزه دومین طرح برتر آسیای الکترونیکی AFACT در سال 2011 بود ، با موفقیت جایگزین نرم افزار قدیم شد و در بندر چابهار مورد بهره برداری قرار گرفت.
مهندس ملک حسن پاد در تشریح این سامانه ادامه داد:علاوه بر بهره مندی از تمامی مزایای سامانه قدیم، نیازهای نوین بنادر کشور در خصوص تجمیع داده های تمامی بنادر و گمرک ها، تبادل الکترونیکی اسناد، اطلاع رسانی آنلاین، ارائه اسناد بندری در پیشخوان دولت الکترونیک از قبیل قبض انبار و گواهی مبدا (کاهش هزینه ها و افزایش سرعت)، صورتحساب و پرداخت اینترنتی هزینه های حمل، ارائه آمارهای دقیق مدیریتی برای بنادر و ارگان ها و سازمان های مرتبط، فروش قبض انبار کالا در بازار بورس کالا و یا اینترنتی، پشتیبانی از عملیات چند اپراتوری در بنادر و ... برآورده ساخته است.
وی گفت: با توجه به توسعه سریع بندر چابهار و حضور اپراتور های مختلف بندری ، نیازمندی به سیستم جدید برای پشتیبانی از نیاز های کاربران اعم از امور بندری و مالی ، کشتیرانی ها ، عملیات بندری و ... مسلم بود.
معاون طرح و توسعه بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد: هم اکنون بندر چابهار به عنوان دومین بندر تجاری کشور در بکارگیری نرم افزار جدید GCOMS ، از جمله بنادر پیشتاز در طرح های توسعه ای انفورماتیکی بوده به طوری که نصب و راه اندازی این سامانه نشان از عزم راسخ این اداره کل در ایجاد زیر ساخت هایICT بوده وموجب تسریع و تسهیل کار رانندگان و افزایش رضایت آنها شده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار