۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۶

برگزاری ستاد ساماندهی سواحل در وزارت کشور

مدیر کل برنامه ریزی و حمایت از توسعه گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از برگزاری جلسه ستاد ساماندهی سواحل در وزارت کشور خبر داد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۷۱۲۳۵
برگزاری ستاد ساماندهی سواحل در وزارت کشورعبدالرضا مهاجری نژاد در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به برگزاریجلسه اخیر ستاد ساماندهی سواحل کشور با حضور اعضا در وزارت کشور، افزود: در حال حاضر محوریت برگزاری جلسات این ستاد، بحث ساماندهی سواحل به منظور استفاده عموم مردم از دریا و سواحل است.
وی در ادامه خاطرنشان ساخت: هم اکنون شرایط در نوار ساحلی شمال کشور در استان های گیلان، مازندران و گلستان به گونه ای است که با وجود دریا سواحل به حدی اشغال شده اند که امکان دسترسی مردم به تمام قسمت های دریا وجود ندارد.
مهاجری نژاد تصریح کرد: در جلسات ستاد ساماندهی سواحل کشور که در وزارت کشور برگزار می شود، موضوع آزاد سازی سواحل و تخریب ساختمان هایی که به صورت غیر قانونی در سواحل ساخته شده اند در دستور کار قرار دارد.                                            
این مقام مسئول در سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری اذعان داشت: همچنین توسعه امکانات و زیرساختهای گردشگری دریایی و ساحلی در سواحل استان های گیلان، مازندران و گلستان مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.
به گفته مهاجری نژاد، موضوع کاهش غرق شدگان در آبهای دریای خزر از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که به این منظورسالانه شاهد انجام برنامه ریزیهای دقیق از سوی ستاد ساماندهی سواحل کشور در استان های شمالی هستیم.
وی اذعان داشت: افزایش ناجیان غریق در مناطق خطرآفرین و طرح های ساماندهی شنا در نقاط مختلف سواحل دریای خزر از این جمله است.
این مقام مسئول در سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری همچنین از افزایش تعداد طرحهای ساماندهی شنا در سالهای اخیر در نوار ساحلی شمال کشور خبر داد.
به گفته مهاجری نژاد، افزایش طرح های ساماندهی شنا در نقاط مختلف سواحل سه استان شمالی و جذب گردشگران به آنها، تاثیر بسزایی در کاهش غرق شدگان داشته است.
وی خاطرنشان ساخت: از زمان تشکیل ستاد ساماندهی سواحل در وزارت کشور، هر ساله شاهد کاهش چشمگیر آمارغرق شدگان بوده ایم که امیدواریم در سال های آینده این رقم به صفر رسد.
مدیر کل برنامه ریزی و حمایت از توسعه گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، اظهار داشت: در جلسه اخیر ستاد ساماندهی سواحل کشور، پیشنهاداتی از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به منظور توسعه هر چه بیشتر توریسم و امکانات رفاهی در نوار ساحلی مطرح شد که دستاوردهای این جلسه برای سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری و در جلسه بعدی ستاد ساماندهی سواحل کشور پس از بررسی پیشنهادات مطرح شده، ارائه خواهد شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار