۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۷

ضرورت پایش HSE در بندر شهید رجایی

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان خواستار بهره گیری از ظرفیت دوربین های مدار بسته موجود در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی برای رصد و پایش حوزه HSE این بندر شد.
نویسنده: نرگس احسان دار
کد خبر: ۷۱۱۸۸
ضرورت پایش HSE در بندر شهید رجایی
به گزارش مانا "اله مراد عفیفی پور" در دومین نشست شورایعالی HSE اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان که با حضور معاونین و دیگر اعضای این شورا برگزار شد، ضمن یادآوری حادثه زلزله بم که در پنجم دی ماه 82 اتفاق افتاد، یاد و خاطر جان باختگان این حادثه سهمگین را گرامی داشت.
وی ضمن اشاره به اهمیت و جایگاه استان هرمزگان در صنعت حمل و نقل دریایی کشور، افزود: بنادر هرمزگان معادل 60 درصد فعالیت های سازمان بنادر را به خود اختصاص داده است و در حوزه دریایی نیز 40 درصد مرزهای دریایی کشور به این استان تعلق دارد که با در نظر گرفتن تجهیزات و فعالیت های دریایی می توان گفت نیمی از عملیات دریایی کشور در هرمزگان صورت می گیرد؛ پس لازم است که همه مدیران و کارکنان حوزه دریایی و بندری هرمزگان به این امر باور داشته باشند و نقش 60 درصدی خود را در فعالیت های سازمانی جدی بگیرند.
عفیفی پور لازمه رقم خوردن روزهای خوب در بنادر را عملکرد درست واحد HSE دانست و خاطرنشان کرد: این واحد باید در همه فعالیت های بندر نقش آفرین باشد، زیرا اگر محیط بندر ناایمن باشد، حسن شهرت مجموعه دچار خدشه شده و در توسعه بندر اثر منفی خواهد داشت.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان ضمن تأکید بر اهمیت جلسه شورایعالی HSE گفت: سطح حاکمیت این شورا سیاستگذاری برای رفع چالش ها و ناهنجاری های حوزه محیط زیست، بهداشت و ایمنی مجموعه کل بنادر استان است و حیطه نقش آفرینی آن باید از حصار بندر شهید رجایی به بنادر تابعه گسترده تر شود.
عفیفی پور همچنین با بیان این مطلب که بخش بزرگی از HSE بنادر بر عهده فعالان بخش غیردولتی و شرکت های خصوصی است، خاطرنشان کرد: ضرورت دارد که دیدگاه نمایندگان شرکت ها نیز در این شورا مدنظر قرار گیرد که بر همین اساس لازم است تا مدلی از مشارکت بخش خصوصی در شورایعالی HSE بنادر هرمزگان طراحی شود؛ فراتر از این، هر کسی که از درب بندر وارد می شود، همکار ماست و در همه فعالیت ها و فرآیندها شریک ما محسوب می شود.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان ضمن اشاره به فعالیت شبانه روزی 13 هزار نفر نیروی انسانی دایم و فصلی در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی گفت: باید تمامی این افراد شناسایی و ساماندهی شوند، حتی ضرورت دارد که مدلی طراحی شود که بر اساس آن در لحظه معلوم شود . هر فرد در زمان حضور و کار در بندر چه هویتی دارد، چکار می کند و چه الزاماتی را باید رعایت کند.
وی خواستار بهره گیری از ظرفیت دوربین های مدار بسته موجود در این بندر برای رصد و پایش حوزه HSE شد و تصریح کرد: از طریق دوربین ها می توان قبل از اینکه حادثه ای اتفاق بیفتد، محوطه ها را مورد تحلیل وضعیتی قرار دهند. 
این مقام مسوول با بیان اینکه بحث فرهنگ سازی مسایل ایمنی، بهداشت و محیط زیست از طریق آموزش و اطلاع رسانی ایجاد می شود، نصب علایم هشدار دهنده را در ارتقاء سطح آگاهی از خطرات بسیار اثرگذار دانست و گفت: این اقدام چندان هزینه بر نیست و الزام شرکت ها در حیطه های عملیاتی برای نصب این علایم، منجر به پیشگیری از بروز حوادث ناشی از کار می شود.
وی بازرسی و نظارت بر صدور گواهینامه فنی تجهیزات بندری و دریایی را از دیگر اقدامات پیشگیرانه در این رابطه عنوان کرد و گفت: در بحث کیفیت بخشی به نظارت ها می توان از ظرفیت واحدهای HSE شرکت ها نیز به شکل بهینه ای استفاده کرد.
برچسب ها: بندر شهید رجایی
ارسال نظرات

نظرات کاربران

اصغر دریادل Iran (Islamic Republic of) ۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۶
0
0
با سلام
آیا خبر دارید که یک کارگر بیچاره در شرکت ندیم گسترش خلیج فارس زیر مجموعه ایزوایکو کشته شده است و اصلا کسی به فکرش نبوده و حتی تشییع جنازه اش هم برگزار نکردند
بیچاره فقط یک ماه از خدمتش مونده
آخرین اخبار