۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۶

آغاز ساخت موزه جنگل دریایی حرا در قشم

عملیات ساخت موزه جنگل دریایی حرا از سوی سازمان منطقه آزاد قشم در زمینی به وسعت 400 متر مربع در روستای سهیلی این جزیره با تخصیص اعتبارات قابل توجه آغاز شده است.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۷۱۱۷۸
آغاز ساخت موزه جنگل دریایی حرا در قشم
رئیس ژئوپارک قشم در گفتگو با خبرنگار مانا از ساخت موزه تماشاگه جنگل دریایی حرا در جزیره قشم خبر داد و گفت: این موزه از سوی سازمان منطقه آزاد در محوطه ای باز و پوشیده با محوریت نمایش جنگل های حرا در حال ایجاد است.                                                                                                  
حمید رضا محسن پور اذعان داشت:  در این موزه آنچه که به اکوسیستم جنگل های حرا مربوطه می شود برای بازدیدکنندگان به نمایش گذاشته خواهد شد.
این مقام مسئول در سازمان منطقه آزاد قشم بیان کرد: ایجاد این موزه تخصصی در خصوص جنگل های حرا، امکان آموزش و حفاظت و نگهداری این جنگل ها را نیز به طور چشمگیری ارتقا خواهد داد.                                                                                                                                        
وی خاطرنشان ساخت: در بعضی از مواقع سال به دلیل شرایط آب و هوایی امکان گشت زنی در جنگل های حرای قشم برای گردشگران وجود ندارد که در این مواقع گردشگران در صورت بازدید از موزه تماشاگه جنگل حرا می توانند به گونه ای دیگر این جنگل دریایی را بازدید کنند.                                                                   
به گفته محسن پور، این موزه در روستای سهیلی ورودی جنگل حرا در زمینی به وسعت 400 متر مربع در حال احداث است.                              
وی با اشاره به اینکه هم اکنون بستر ساخت موزه ایجاد شده است، اظهار داشت: هم اکنون در حال ساخت ماکت های تخصصی این موزه هستیم.                        
رئیس ژئوپارک قشم بیان داشت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته تا پایان سال جاری، فاز نخست موزه تماشاگه جنگل حرا مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.
این مقام مسئول در سازمان منطقه آزاد قشم، تصریح کرد: فاز تکمیلی موزه جنگل های حرای قشم در سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.                  
وی خاطرنشان ساخت: اعتبار قابل توجهی از سوی سازمان منطقه آزاد قشم برای ساخت موزه جنگل های حرا تخصیص یافته است.                                   
به گفته وی، این برای نخستین بار در کشور است که چنین اعتبار هنگفتی برای ساخت یک موزه تخصصی، اختصاص می یابد که در نوع خود قابل توجه و تقدیر است.
محسن پور با اشاره به اینکه تعداد موزه های جنوب کشور بسیار اندک است، بیان کرد: موزه های موجود نیز از استانداردهای لازم برخوردار نیستند.         
وی اذعان داشت: ساخت موزه هایی نظیر موزه جنگل حرا و ژئوپارک قشم مطابق با استانداردهای بین المللی و روز دنیا باعث ایجاد ارزش افزوده در طبیعت گردی خواهد شد.                                          
وی با اشاره به اینکه ژئوتوریسم و اکوتوریسم یک نوع گردشگری مسئولانه محسوب می شوند، خاطرنشان ساخت: به این منظور باید در گام نخست جاذبه های طبیعی منطقه را معرفی کنیم تا بازدید کننده بتواند به طور ملموس با آنها آشنا شود.                                                                                                       
رئیس ژئوپارک قشم بیان داشت: یکی از مهمترین اهداف تعیین شده از ساخت موزه های تخصصی مرتبط با طبیعت گردی در جزیره قشم، جذب بازدید کننده هایی از قشر دانش آموزان و دانشجویان است تا این قشر بتوانند به صورت علمی تر با مقوله طبیعت جزیره آشنا شوند.                                                          
به گفته محسن پور، در فضاهای ایجاد شده در موزه های مذکور، اطلاعات علمی در خصوص مناطق مختلف جزیره به صورت مستقیم در اختیار بازدید کنندگان قرار می گیرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار