۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۳
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان اعلام کرد:

انتخاب هم زمان اپراتور ترمینال های یک و دو بندر شهید رجایی تا دو ماه آینده

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گفت: مقدمات تشریفات برگزاری مزایده ترمینال دو بندر شهید رجایی انجام شده و امیدواریم تا پایان سال جاری برنده آن مشخص شود.
نویسنده: وحید باسره
کد خبر: ۷۱۱۳۸
انتخاب هم زمان اپراتور ترمینال های یک و دو بندر شهید رجایی تا دو ماه آینده
الله مراد عفیفی پور در گفتگو با مانا ضمن اعلام این خبر افزود: بر اساس فراخوان عمومی اولیه ای که برای مزایده اپراتوری ترمینال دو بندر شهید رجایی انجام گرفت شرکت های متقاضی به سازمان بنادر و دریانوردی رجوع کردند تا سوالات خود را در این زمینه برای پاسخگویی مطرح کنند.
وی در تشریح اهم سوالات متقاضیان شرکت در مزایده اپراتوری اظهار داشت: آنها در این جلساتی که برگزار شد سوالات خود را در زمینه نحوه اجرای مزایده، اطلاعات ترمینال، مدل برخورد سازمان بنادر و دریانوردی با متقاضیان و اطلاعات فنی مطرح کردند که پاسخ های لازم به آنها ارائه شد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان مهم ترین بخش مزایده ترمینال دو بندر شهید رجایی را انتخاب شریک خارجی دانست و خاطر نشان کرد: براساس تصمیمات سازمان بنادر و دریانوردی این ترمینال قرار است با مشارکت خارجی راهبری شود و بخشی از سوالات متقاضیان مربوط به همین مورد بود که در این زمینه نیز ابهام زدایی های لازم انجام شد تا ما بتوانیم بر اساس برنامه ریزی های انجام شده اپراتورهای ترمینال دو و متعاقب آن ترمینال یک را بزودی بشناسیم و اعلام کنیم.
عفیفی پور همچنین افزود: تشریفات اداری ترمینال یک قبل تر از ترمینال دو آغاز شده اما مقدمات تشریفات برگزاری مزایده ترمینال دو بندر شهید رجایی نیز انجام شده و امیدواریم تا پایان سال جاری برنده آن مشخص شود.
وی در این باره تاکید کرد: با توجه به اهمیتی که این دو ترمینال در کنار یکدیگر دارند ما سعی کرده ایم به گونه ای برنامه ریزی کنیم که معرفی برنده مزایده های اپراتوری هر دو ترمینال در زمانی نزدیک به هم و تا پایان سال جاری باشد.
این مقام مسئول در شرح شاخص های شریک خارجی پیش بینی شده در اسناد مزایده اعلام داشت: شریک خارجی باید بحث سرمایه گذاری در بندر را مد نظر قرار دهد چرا که اولویت سازمان بنادر تنها انتخاب اپراتور بندری نیست چون همین حالا هم شرکت های داخلی توان این کار را دارند به همین دلیل اساسا دلیل حرکت به سمت انتخاب شریک خارجی متناظر بر سرمایه گذاری در بندر بوده است که شاخص های آن تعیین شده و در مدل ارائه شده وجود دارد و در جلسات توجیهی برای متقاضیان شفاف سازی شده است.
وی در ادامه شرح شاخص های شریک خارجی افزود: شاخص هایی که برای شریک خارجی در نظر گرفته ایم می توان به این موارد اشاره کرد؛ حداقل سرمایه گذاری 50 میلیون دلار تعیین و حداقل مشارکت در حدود 29 درصد در نظر گرفته شده، شریک خارجی باید در سطح بین المللی و در رنکینگ جهانی جایگاهی در خور داشته باشد و در حوزه های سرمایه گذاری، اپراتوری و تجهیزات دارای سابقه خوب و حسن شهرت باشد. عفیفی پور ابراز امیدواری کرد: شریک خارجی ترمینال دو بندر شهید رجایی با تمام شاخص های اعلام شده جذب شود چرا که به گفته وی در جلسات پرسش و پاسخ شاهد حضور فعالانه نماینده های شرکت های معتبر خارجی به همراه شرکای ایرانی آنها بودیم.
برچسب ها: بندر شهید رجایی
ارسال نظرات
آخرین اخبار