۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۹

تاثیر منفی ائتلاف کشتیرانی ها در بزرگترین بندر کره

با شکل گیری های جدید ائتلاف های جهانی کشتیرانی، بندر بوسان کره جنوبی شاهد ورود خطوط کشتیرانی کمتری خواهد بود.
نویسنده: فاطمه مونسان
کد خبر: ۷۱۱۳۶
تاثیر منفی ائتلاف کشتیرانی ها در بزرگترین بندر کرهبه گزارش گروه بین الملل مانا، با شکل گیری های جدید ائتلاف های جهانی کشتیرانی- ائتلاف THE و اقیانوسیه - تعدادی از خطوط کشتیرانی که از بندر بوسان- بزرگترین بندر کره جنوبی- استفاده می کنند، سه درصد کاهش خواهند یافت.
این گزارش ادامه داد: بندربوسان جابجایی بیش از 10 میلیون TEU کانتینر را در سال گذشته تجربه کرد، ازاین تعداد جابجایی، 36.7 درصد در مسیرآمریکای شمالی-آسیا و 6.7 درصد به مسیراروپا-آسیا، انجام شد.
علاوه براین، پیش بینی می شود در دو مسیر ذکر شده، بندر بوسان 350 هزار TEU جابجایی کانتینری کمتری را شاهد باشد.
به عبارتی دیگر، ائتلاف های اقیانوسیه و THE تعداد خطوط سرویس دهی که از بندر بوسان در مسیرآمریکا-آسیا و اروپا-آسیا استفاده می کنند، را به ترتیب از 15 به 13 و از سه به دو کاهش خواهد داد.
در ادامه این گزارش آمده است: از ماه آوریل سال آینده، 13 شرکت کشتیرانی تحت سه ائتلاف عمده کشتیرانی های جهان- G6، اقیانوسیه و CKYHE- قرار خواهند گرفت.
شایان ذکراست: دراوایل ماه جاری میلادی، بزرگترین ائتلاف کشتیرانی کانتینری جهان 2M، توافق کرد که یک شراکت محدودی را با کشتیرانی مرچنت هیوندایی کره به مدت سه سال به عنوان 2M+H  داشته باشد،که در صورت نهایی شدن این طرح، حجم جابجایی بندر بوسان با کاهش بیشتری نیز روبه رو خواهد شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار