۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۱
آوریل 2017 انجام می شود:

اعلام رای نهایی ورود مجدد ژئوپارک قشم به لیست جهانی

رای نهایی برای پرونده ژئوپارک قشم به منظور ورود مجدد این ژئوپارک در لیست ژئوپارک های جهانی، فروردین ماه سال آینده همزمان با آوریل 2017 میلادی،صادر خواهد شد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۷۱۱۳۵
اعلام رای نهایی ورود مجدد ژئوپارک قشم به لیست جهانی رئیس ژئوپارک قشم در گفتگو با خبرنگار مانا گفت: بعد از خروج ژئوپارک قشم از لیست شبکه ژئوپارک های جهانی یونسکو، تلاش ها برای ورود مجدد این ژئوپارک به شبکه جهانی آغاز شد.                                                                                                                                                       
حمیدرضا محسنی پور با اشاره به اقدامات انجام شده در ژئوپارک قشم افزود: اقدامات صورت گرفته در ژئوپارک قشم در راستای ورود مجدد به شبکه چند سال اخیر، در جلسات مختلف شبکه ژئوپارک های جهانی یونسکو مورد بررسی قرار گرفت. در نهایت با برنامه ریزیهای انجام شده اقداماتی در راستای ارتقای جایگاه ژئوپارک قشم بر اساس استاندارهای یونسکو در این ژئوپارک صورت گرفت که مورد بازدید کارشناسان یونسکو نیز قرار گرفته است.                                                  
این مقام مسئول در سازمان منطقه آزاد قشم بیان کرد: با تلاش ها و برنامه ریزی های دقیق، این سازمان توانست تمام مراحل ارزیابی را با موفقیت پشت سر گذارد.
رئیس ژئوپارک قشم با اشاره به برگزاری جلسه شبکه ژئویارک های جهانی یونسکو در انگلیس تصریح کرد: در این جلسه پرونده ژئوپارک قشم نیز مورد بررسی قرار گرفت و بر اساس تصمیمات اخذ شده در این جلسه مقرر شد، رای نهایی برای ورود مجدد ژئوپارک قشم در لیست ژئوپارک های جهانی، فروردین ماه سال آینده صادر شود.
به گفته وی، بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته این رای، طی برگزاری جلسه ای با حضور مقامات شبکه جهانی ژئوپارک های یونسکو در قشم صادر خواهد شد و امید است بهار سال آینده شاهد دریافت کارت سبز یونسکو برای ورود ژئوپارک قشم به لیست شبکه جهانی ژئوپارک ها باشیم.                                      
این مقام مسئول در سازمان منطقه آزاد قشم، اذعان داشت: در این جلسه رئیسان و متخصصان بین المللی یونسکو در حوزه ژئوپارک ها، حضور خواهند داشت.
رئیس ژئوپارک قشم در ادامه سخنان خود بیان داشت: این جلسه بین المللی در قالب همایش علمی تخصصی در خصوص ژئوپارک ها برگزار می شود و طی آن نمایندگان کشورهای منطقه خاورمیانه، آسیای میانه، غرب آسیا و شمال آفریقا حضور خواهند یافت.                                                             
به گفته رئیس ژئوپارک های قشم، برنامه ریزیها جهت برگزاری هر چه با شکوه تر این همایش تخصصی و سرنوشت ساز برای آینده ژئوپارک قشم از هم اکنون در قالب کمیته ای ویژه با مسئولیت سازمان منطقه آزاد قشم در حال انجام است.                                                                                                                
محسنی پور در ادامه گفته های خود یادآور شد: قرار بود رای نهایی در خصوص وضعیت ژئوپارک قشم سال گذشته در فرانسه اعلام شود اما باتغییر برنامه های شبکه جهانی ژئوپارک های یونسکو از سال گذشته مرحله دیگری نیز برای طی کردن ورود به شبکه جهانی برای ژئوپارک ها افزوده شد.                                                
وی خاطرنشان ساخت: ارزیابی ها صورت گرفته از سوی کارشناسان یونسکو از وضعیت ژئوپارک قشم مورد تایید این کارشناسان قرار گرفته است و هم اکنون این ژئوپارک برای برگزاری جشن ورود مجدد قشم به لیست ژئوپارک های جهانی منتظر برگزاری جلسه در آوریل 2017 میلادی است.                                                        
این مقام مسئول در سازمان منطقه آزاد قشم، نقش جامعه محلی و روستاییان مجاور ژئوپارک های قشم را در ارتقای وضعیت این ژئوپارک ها برای ورود مجدد به لیست جهانی بسیار تاثیر گذار عنوان کرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار