۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۳
استاندار سیستان وبلوچستان خواستار شد:

تعیین میانجی برای آزادی صیادان دربند دزدان دریایی

استاندار سیستان وبلوچستان خواستار تعیین میانجی برای مذاکره بادولت سومالی شده و عنوان کرد:پیشنهادات کارشناسی شده به کارگره ویژه مرزی ارائه شده است.
نویسنده: سید امیر حسین عظیمی
کد خبر: ۷۱۱۳۴
تعیین میانجی برای آزادی صیادان دربند دزدان دریایی

علی اوسط هاشمی که درحاشیه بازدید از طرح های عمرانی چابهار درگفتگو با خبرنگارمانا و با اشاره به آخرین پیگیری ها برای آزادی ماهیگیران دربند دزدان دریایی سومالی گفت: انسداد روابط ایران وسومالی کار آزادی صیادان را پیچیده و زمان بر کرده است.
وی تعیین میانجی برای مذاکره بادولت سومالی را خواستار شد و افزود: امید است در کوتاه ترین زمان سرنوشت این صیادان مشخص شود به طوری که اسیرها آزاد و پیکرکشته ها تحویل ایران شود.
هاشمی از ایجاد کارگروه ویژه مرزی در دولت برای تعیین تکلیف صیادان در بند خبرداد و خاطرنشان کرد: پیشنهادات کارشناسی شده خود را به این کاروگره ارایه داده شد و منتظر هستیم تا قانون درباره آن ها نظر دهد.
به گفته استاندار سیستان وبلوچستان خسارت های مالی وارد شده به صاحبان لنج ها در این حوادث درکمیسیون هایی زیرمجوعه دولت مورد بررسی قرارمی گیردو تاحد توان جبران می شود.
وی از ارائه بسته های حمایتی به خانواده این صیادان اشاره کرد واظهارداشت:برای ارتقای توان معیشتی واقتصادی خانواده های آنان دستور داده شد که دو فرماندار کنارک و چابهار مساعدت هایی را صورت دهند تا تکلیف نهایی صیادان مشخص شود.
پیشتر نیز معاون صید وبنادرماهیگیری سازمان شیلات از روند کند آزادی این ماهیگران گفته بود وبا اشاره به شرایط حساس منطقه آزادی آن ها را مشکل دانسته بود.
علی اصغرمجاهدی هم چنین تاکید کرده بود: دستگاه های امنیتی بیش از مسایل مشابه ظرفیت های خود را درگیر این موضوع کرده اند.
شایان ذکر است ازتاریخ 6فروردین94 یعنی بیش از600روزپیش لنج ناخداجمال الدین دهواری به همراه 20صیاد دردام دزدان دریایی سومالی گرفتارشد
براساس آخرین خبر ها هشت نفر از این صیادان به علت شکنجه های جسمی دزدان دریایی سومالیایی کشته، چهارنفر از آنها به کمک دولت سومالی موفق به فرار و یک نفرنیز به تنهایی از دست دزدان دریایی فرار کرده است و بعد از چند روز پیاده روی به وسیله دولت سومالی به ایران بازگشته است. اما هنوز هشت تن از صیادانان ایرانی در چنگال دزدان دریایی اسیر هستند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار