۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰

بنادر هند در مسیر پیشرفت

آمارها حاکی از افزایش 6.8 درصدی میزان جابه جایی ها در بنادر اصلی هند از هشت ماه پیش تاکنون است.
نویسنده: مهری عزیزی
کد خبر: ۷۱۱۱۳
بنادر هند در مسیر پیشرفت
به گزارش گروه بین الملل مانا، میزان کانتینرهای جابه جا شده در بنادر اصلی دولتی هند از ماه آوریل و آغاز سال مالی با 4.2 درصد افزایش به 5.6 میلیونTEU رسید.
جابه جایی کانتینر، نفت خام، کالاهای مربوط به زغال سنگ و کود، حجم بیشتری در بنادرهندی  به خود اختصاص داده اند.
بر اساس این گزارش بنادر اصلی هند از ابتدای سال مالی که از آوریل تا نوامبر سال جاری به طول انجامید موفق به جابه جایی 424.1 میلیون تن کالا شدند  که در مقایسه با 397.2 میلیون کالای جابه جا شده در سال مالی گذشته نشانگر رشد این بنادر است.
بنادر هند و در راس آنها بندر جواهر لعل نهرو، میزان 5.6 میلیون TEU را جابه جا کردند که نسبت به رقم 5.4 میلیون TEU در سال گذشته 4.2 درصد  افزایش نشان می دهد.
شایان ذکر است نیمی از این جابه جایی ها در بندر جواهر لعل نهرو انجام شده است به طوری که در این بندر میزان جابه جایی ها از 2.97 میلیون TEU به سه میلیون TEU افزایش داشته است.
میزان جابه جایی ها در بندر چنای نیز به عنوان یکی از شلوغ ترین بنادر هند پس از بندر جواهر لعل نهرو نیز از 1.05 میلیون TEU به 1.01 میلیون TEU کاهش یافت.
در این میان جا به جایی نفت خام، بنزین و گاز مایع در مجموع در همگی بنادر دولتی هند 9.3 درصد افزایش داشت و از 128 میلیون تن به 140 ملیون تن رسید.
جا به جایی سنگ آهن نیز دو برابر افزایش پیدا کرد و از 10.9 میلیون تن به 26.1 میلیون تن رسید که بخش اعظم آن در بندر مورموگوا در جنوب هند انجام شده است. 
 
ارسال نظرات
آخرین اخبار