۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۲

بازدید استاندار خوزستان از تالاب بین المللی هورالعظیم

استاندار خوزستان به همراه مدیرکل حفاظت محیط زیست استان به منظوربررسی وضعیت زیست محیطی تالاب هورالعظیم ، از این تالاب بازدید کرد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۷۱۱۰۵
بازدید استاندار خوزستان از تالاب بین المللی هورالعظیم
به گزارش خبرنگار مانا ، دکتر غلامرضا شریعتی در جریان این بازدید گفت:بر اساس برآوردهای کارشناسی ، حدود 60درصد بخش ایرانی تالاب بین المللی هورالعظیم آبگیری شده و نگرانی ها تا حدودی زیادی برطرف گردیده است.
وی وضعیت تالاب هورالعظیم را از نظر منابع آبی و صیادی رضایت بخش توصیف و ابراز امیدواری کرد با بارندگی های مناسب ، وضعیت زیست محیطی این تالاب بهبود یابد. 
استاندار خوزستان گفت: در یک هفته آینده همه دریچه های منتهی به محدوده تالاب بازگشایی می شود.
نماینده عالی دولت در استان خوزستان در ادامه از بازسازی وترمیم دایک مرزی که آب ورودی را به بخش ایرانی تالاب هدایت می کند خبر داد و افزود:با بازسازی این دایک نگرانی دوستداران محیط زیست برای بهبود وضعیت زیست محیطی این تالاب برطرف شده است.
چندی پیش معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفته بود حدود 62درصد تالاب هورالعظیم آبگیری شده است که این اظهار نظر با انتقادهای شدید نمایندگان استان خوزستان مواجه شد.
مجمع نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی معتقداست که میزان آبگیری این تالاب اغراق آمیز و عاری از حقیقت است.
مدیریت سد کرخه که تامین کننده اصلی حق آبه تالاب هورالعظیم است آمادگی خود را برای باز کردن دریچه های این سد به منظور تامین آب این تالاب اعلام کرد.
در سال های اخیر بخش های خشکیده این تالاب به کانون گردوغبار در استان تبدیل شده بود.
با بازندگی های بهاره امسال بخش مهمی از سیلاب رودخانه کرخه به سمت تالاب هورالعظیم هدایت شد.
یک سوم این تالاب با 130هزار هکتار در بخش ایرانی و دو سوم آن در خاک عراق واقع شده است. 
ارسال نظرات
آخرین اخبار