۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۵

صادرات امن با نوسازی ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: کشتی سازها باید از این فرصت پیش آماده برای ارتقاء توانایی خود استفاده کنند.
نویسنده: سپیده یوسفی
کد خبر: ۷۱۰۷۹
صادرات امن با نوسازی ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامیهدایت الله خادمی در گفتگو با خبرنگار مانا  با اشاره به احیای انعقاد قراردادکشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با شرکت هیوندایی کره جنوبی گفت: ایجاد ارتباط با هر کشوری سبب می شود تا فضای بزرگتر، امکانات و دسترسهای بهتر ایجاد شود بنابراین این گونه قراردادها حوزه دسترس به بازار جهانی راگسترده ترکرده و به لحاظ اقتصادی بصورت بالفعل و بالقوه درآمدی ایجاد می کند.
وی افزود: با توجه به مفاد این قرارداد وتعهد شرکت هیوندایی نسبت به نهایی کردن برنامه آموزش نیرو، انتقال دانش طراحی، مهندسی و اطلاعات فنی و مدل های نرم افزاری با یکی از شرکت های سازنده کشتی در داخل کشور طی حداکثر چهار ماه، صنعت کشتی سازی ایران نیز می تواند به تکنولوژی جهانی دست یابد و در زمینه گوناگون صاحب فناوری شود.
عضو فراکسیون ولایت مجلس با اشاره به پیشرفت همه جانبه چین گفت: چین در ابتدا، از شرکتهای بزرگی مانند مرسدس بنز درخواست مشارکت می کرد و در انتها خود به فناوری تولید بنز دست یافت یا با خودرو سازهای دیگر نیز به همین ترتیب عمل کرده است بگونه ای که یک شرکت آلمانی که خود صاحب تکنولوژی بوده است در این باره گفت:" از ما خواسته شد که در چین سرمایه گذاری کنیم، دانش و تکنولوژی خود را انتقال دهیم اما هیچ زمانی فکر نمی کردیم که ما ورشکسته شویم و چین با برند خود محصولات ما را تولید کند". بنابراین کره در بحث کشتی سازی یکی از کشورهای پیشگام است و امید است که انتقال تکنولوژی از این طریق صورت گیرد تا ایران بتواند به بازار سطح بالاتری دسترسی پیدا کند.
نماینده ایذه و باغملک در مجلس همچنین با اشاره به صادرات امن از طریق نوسازی ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: با توجه به اینکه حمل و نقل دریایی از راحت ترین و باصرفه ترین نوع حمل و نقل است، نیاز به یک ناوگان ایمن است چراکه دیده شده است، با تحریم کشتیرانی چه ضربات مهلکی به کشور وارد شد اما از آنجایی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در رده بندی جهانی، در سطح بالایی قرار دارد و از سوی دیگر با دنیا ارتباطات اقتصادی و فرهنگی نیز دارد بنابراین نوسازی ناوگان کشتیرانی امری ضروری است و از سوی دیگر با داشتن زیر ساختهای موجود در کشور، توسعه این ناوگان ملی سبب می شود که شرکتهای داخلی فناوری جدید را آموخته و به ساخت کشتی با کیفیت بالا وسرعت بیشتر اقدام کنند.
وی با اشاره به بازار کار بنادر ایران یادآور شد: بازار کار بسیار بزرگی در بنادر جنوبی و شمالی وجود دارد اما نیاز است که امکانات و تکنولوژی کشورهای دیگر را به خدمت بگیرند و در نهایت توسعه پیدا کنند و روزی مشابه کشورهای دیگر شوند نه اینکه توانایی ها را فراموش کنند و تنها مصرف کننده باشند . باید از این فرصت پیش آماده برای ارتقای توانایی خود استفاده کنند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار