۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۰

روز جهانی تالاب ها در بهمن ماه برگزار می شود

مدیر ملی طرح حفاظت از تالاب های ایران از برگزاری مراسم روز جهانی تالاب ها با شعار« تالاب‎ها برای کاهش خطر بلایای طبیعی» با حضور دست اندرکاران و مسئولان ملی و بین المللی حوزه تالاب ها در استان خوزستان خبر داد.
نویسنده: نرگس احسان دار
کد خبر: ۷۱۰۷۶
روز جهانی تالاب ها در بهمن ماه برگزار می شودبه گزارش مانا، محسن سلیمانی روزبهانی افزود: مراسم روز جهانی تالاب ها در روز 14 بهمن ماه (دوم فوریه) با شعار' تالاب‎ها برای کاهش خطر بلایای طبیعی' با حضور دست اندرکاران و مسئولان ملی و بین المللی حوزه تالاب ها در استان خوزستان برگزار می شود.
وی اظهار کرد: این مراسم هر سال مصادف با روز جهانی تالاب ها و برگرفته از تاریخ تصویب کنوانسیون تالاب ها در شهر رامسر در سال 1971، برگزار می شود که امسال نیز با توجه به اهمیت و ارتباط موضوع تالاب­ها با کاهش خطرات بلایای طبیعی به ویژه موضوع ریزگردها در شهر اهواز برگزار خواهد شد.
سلیمانی روزبهانی افزود: علاوه بر این مراسم، دیگر استان های دارای تالاب نیز به فراخور فعالیت خود و در راستای ارتقای سطح آگاهی و شناخت تالاب­ های کشور برنامه ­های متنوعی را در سطح استان برگزار خواهند کرد.
وی گفت: در این مراسم، برنامه انتخاب قهرمان تالاب در سه بخش فعالیت های تحقیقاتی- مطالعاتی، اجرایی و مشارکت مردمی توسط سازمان حفاظت محیط زیست و با همکاری طرح حفاظت از تالاب های ایران و مرکز منطقه ای رامسر به منظور شناسایی، جمع­ آوری و طبقه ­بندی تجربیات موفق مرتبط با حفاظت بهینه اکوسیستم های تالابی در سراسر کشور، برگزار می ­شود و از محیط بانان تالابی که اقدامات شاخصی در عرصه حفاظت از تالاب­ها انجام داده باشند، تقدیر خواهد شد.
سلیمانی روزبهانی افزود: تمام افراد حقیقی و حقوقی می­ توانند پس از پرکردن فرم اطلاعات درخواستی، آنها را به دفتر زیستگاه ها و امور مناطق یا به نشانی پست الکترونیک wetlands2017@gmail.com ارسال کنند.
به گفته وی فرم های دریافتی توسط کمیته داوران بررسی و نتایج آن در روز جهانی تالاب ها اعلام و به نفرات برتر جوایزی اهدا خواهد شد.
برچسب ها: تالاب
ارسال نظرات
آخرین اخبار