۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۱

ایران پیگیر آزادی صیادان کنارکی از چنگال دزدان دریایی است

استاندار سیستان وبلوچستان از پیگیری های لازم از سوی مسئولان ارشد جمهوری اسلامی ایران برای آزادی صیادان کنارک از چنگال دزدان دریایی سومالی خبر داد.
نویسنده: حميد کیاسی
کد خبر: ۷۱۰۷۰
ایران پیگیر آزادی صیادان کنارکی از چنگال دزدان دریایی استبه گزارش مانا، علی اوسط هاشمی در دیدار با جمعی از خانواده های صیادان گفت: مسئولان وزارت امور خارجه کشور ایران درهمان ابتدای گروگان گرفته شدن صیادان ایرانی، اقدامات دیپلماتیک خود را برای آزادی این افراد آغاز کرده و همچنان نیز ادامه دارد.
استاندارسیستان وبلوچستان اظهار کرد: این موضوع با جدیت ادامه خواهد داشت و تا رسیدن به نتیجه مورد نظر که آزادی صیادان است همچنان تلاش خواهیم کرد.
هاشمی همچنین از اداره کل شیلات استان نیز خواست تا تمامی شناورها را بیمه کند که زمان وقوع چنین حوادث ناگواری صیادان و خانواده های شان متضرر نشوند.
استاندار سیستان وبلوچستان خاطرنشان کرد: در حال پیگیری برای جبران خسارت مالی شناور و برقراری مستمری و یا کمک ویژه از نهادهای حمایتی هستیم.
هاشمی همچنین به توسعه اسکله های صیادی منطقه نیز اشاره کرد: طی سه سال گذشته توانسته ایم در این زمینه اقدامات خوبی را انجام دهیم بگونه ای که در حال حاضر روشنایی و امنیت اسکله های صیادی در بندر چابهار و کنارک تامین است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار