۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۹

احداث سیلوی 150 هزار تنی ترمینال غلات در بندر چابهار

احداث سیلوی 150 هزار تنی ترمینال غلات به صورت کاملاً مکانیزه در بندر شهید بهشتی چابهار با صرف هزینه ای بالغ بر 130 میلیارد تومان، مورد تصویب سازمان بنادر و دریانوردی قرار گرفته است.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۷۱۰۶۵
احداث سیلوی 150 هزار تنی ترمینال غلات در بندر چابهاربهروز آقایی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت:احداث سیلوی 150 هزار تنی ترمینال غلات به صورت کاملاً مکانیزه در بندر شهید بهشتی چابهار مورد تصویب سازمان بنادر و دریانوردی قرار گرفته است.
مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: این سیلو به صورت کاملاً مکانیزه احداث خواهد شد.
وی خاطرنشان ساخت: این سیلو در فاز نخست با ظرفیت 150 هزار تن مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت و در فازهای بعدی قابلیت افزایش تا 400 هزار تن را دارد.
این مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: سیلوی مذکور به دو دستگاه برج تخلیه غلات مجهز خواهد شد که هر دستگاه بیش از هزار تن در ساعت تخلیه خواهند کرد.
به گفته آقایی، ترمینال غلات در بندر چابهار دارای یک اسکله تخصصی است که قابلیت پذیرش کشتی های بالاتر از 120 هزار را برخوردار است.
مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان بیان داشت: انتقال غلات از برج های تخلیه تا سیلو به صورت مکانیزه و گالری های کاملاً محسور شده با رعایت موازین زیست محیطی است.
آقایی اذعان داشت: بر اساس برآوردهای صورت گرفته، حجم سرمایه گذاری ساخت سیلوی مکانیزه 150 هزار تنی ترمینال غلات بیش از 130 میلیارد تومان است.
وی در ادامه اظهارات خود خاطرنشان ساخت: امضای تفاهم نامه سرمایه گذاری بخش خصوصی در احداث ترمینال مکانیزه مواد معدنی در بندر شهید بهشتی چابهار به عنوان اولین ترمینال مکانیزه کشور با ظرفیت بیش از هزار و 500 تن در ساعت، صادرات مواد معدنی را برای صادرکنندگان کشور در این بخش با بقیه کشورهای صادرکننده رقابت پذیرتر و اقتصادی خواهد کرد.
مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان گفت: این ترمینال به طور قطع در سال های اولیه راه اندازی، ترافیک بار قابل توجهی را برای این بندر ایجاد خواهد کرد.
آقایی بیان داشت: با توجه به مواد معدنی با خلوص بالای استان سیستان و بلوچستان و افغانستان و حجم صادرات بیش از 14 میلیون تن سنگ آهن و حجم صادراتی سنگ های زینتی و مواد معدنی مسی و آلومینیوم به کشور چین، لذا بعد از بهره برداری از این ترمینال که در ساعت قابلیت بارگیری بیش از هزار و پانصد تن در ساعت را فراهم می کند، اشتغالزایی و آورده قابل ملاحظه ای در بندر چابهار ایجاد خواهد کرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار