۰۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۶

سال خوبی در انتظار فله برها

به نظر می رسد با ادامه تقاضا برای حمل زغال سنگ در چین در سال جدید، کشتی های فله بر پاناماکس سالی نه چندان دشوار را سپری کنند.
نویسنده: مهری عزیزی
کد خبر: ۷۱۰۴۱
سال خوبی در انتظار فله برها
به گزارش گروه بین الملل مانا، مرکز تحقیقات آماری آرکتیک میزان عرضه و تقاضای زغال سنگ در سال 2017 میلادی را نزدیک به آمارهای سال 2016 و به ترتیب 3.35 و 3.49 میلیارد تن پیش بینی کرده است و امکان حمل و نقل دریایی را برای زغال سنگ  و در نتیجه افزایش تقاضا برای فله برهای پاناماکس را مطرح کرده است.
براساس این گزارش، دو پروژه استخراج زغال سنگ در این کشور به پایان رسیده است و  انتظار می رود تا پایان سال 2020 سه معدن زغال سنگ دیگر در این کشور بسته شود که به معنی کاهش تولید شش میلیون تن زغال سنگ است.
کرایه های حمل فله نیز درهفته گذشته و در آستانه تعطیلات سال جدید میلادی با کاهش روبرو شده است که دلیل اصلی آن تلاش کشتی داران برای اجاره کشتی خود در زمان تعطیلات است و انتظار می رود تا دو روز آینده این کاهش ادامه یابد.
نرخ کرایه های زمانی برای این کشتی ها در شاخص بالتیک به روزی هفت هزار و 801 هزار دلار رسید که نسبت به کرایه 11 هزار و 315 دلار در هفته گذشته کاهش را نشان می دهد. شاخص بالتیک در همین راستا با 31.2 درصد کاهش به 976 واحد رسید.
درآمد این کشتی ها در خطوط مختلف به خصوص در سرویس اسکاو-گیبرالتار و ژاپن-کره جنوبی به ترتیب 42.1 و 24.5 درصد کاهش داشته است.
در خصوص کرایه های لحظه ای نیز، کرایه روزانه یک فله بر به ظرفیت 83 هزار و 690 DWT برای سفر خود به سوی شرق و گذر از کانال پاناما به مبلغ 13.250 دلار رسید.
در عرصه خرید و فروش کشتی نیز یک کشتی ساخت سال 2001 به قیمت 5.2 میلیون دلار به یک شرکت آلمانی فروخته شد. 
برچسب ها: فله بر
ارسال نظرات
آخرین اخبار