۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۵

رشد عملیات تخلیه و بارگیری در بندرلنگه

مدیر بنادر و دریانوردی بندرلنگه از رونق عملیات تخلیه و بارگیری کالا در اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه طی هشت ماه سال جاری، خبر داد.
نویسنده: نرگس احسان دار
کد خبر: ۷۰۹۷۰
رشد عملیات تخلیه و بارگیری در بندرلنگه
به گزارش مانا، محمود صابری با ارایه گزارشی از عملکرد هشت ماهه نخست سال ۹۵ در بندر تجاری لنگه، گفت: طی مدت یاد شده، ۵۶۲ هزار و ۲۰۵ تن انواع کالای غیرنفتی در این بندر تخلیه و بارگیری شد.
وی از افزایش صادرات کالاهای غیر نفتی در بندر لنگه خبر داد و افزود: طی مدت یاد شده، ۳۵۹هزار و ۱۳۶ تن کالا از طریق این بندر به خارج از کشور که بیشتر شامل کشورهای حوزه خلیج فارس است، صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۱۳ درصد پیشرفت داشته است.
مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه خاطرنشان کرد: طی این مدت، ۱۲۶ هزار و ۵۹۹ تن کالای غیر نفتی به بندر تجاری لنگه وارد شده که ۳ درصد رشد نسبت به سال گذشته داشته است.
به گفته این مقام مسئول، طی سال جاری۴۹ هزار و ۱۶۵ تن انواع کالا به ویژه خودروی سواری از این بندر ترانزیت شد.
صابری، خودروی سواری، برنج، شکر، گندم، روغن خوراکی، سویا، میوه و تره بار، مواد معدنی، پارچه و الیاف را عمده کالاهایی اعلام کرد که از مبدأ یا به مقصد امارات عربی متحده، کشورهای آسیای میانه و عراق وارد، صادر و یا ترانزیت شده است.
وی از کابوتاژ ۲۳ هزار و ۵۲۴ تن انواع کالای غیرنفتی و ثبت افزایش ۱۸ درصدی در این بخش از عملیات بندری سخن به میان آورد.
مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه خاطرنشان کرد: امسال بیش از چهار میلیون و ۴۳۶ تن صادرات و ۱۵ تن واردات کالاهای نفتی در بنادر غرب هرمزگان به ثبت رسید که کاهش ۱۱۳ درصدی واردات مواد نفتی در آمار مقایسه ای ۸ ماهه سال جاری با مدت مشابه از سال ۱۳۹۴ نقطه عطفی در عملکرد نفتی است.
صابری افزود: کاهش ۱۱۳ درصدی واردات مواد نفتی نشان از شکوفایی اقتصادی و تکمیل کار دولت در مسیر "اقتصاد مقاومتی،اقدام و عمل " است.
این مقام مسئول همچنین از رشد ۸۹ درصدی عملیات جابجایی کالاهای کانتنیری در بندر لنگه خبر داد و گفت: طی این مدت، تخلیه و بارگیری ۶۲۳ TEU کانتینر پر در این بندر به ثبت رسید.
وی مجموع شناورهای متردد به بندر لنگه را ۳ هزار و ۸۱۷ فروند عنوان کرد.
محمود صابری به افزایش ۱۴ درصدی جابه جایی مسافر طی این مدت اشاره کرد و گفت: استان هرمزگان به عنوان پایتخت مسافرت های دریایی ایران هر ساله پذیرای میلیون ها مسافر دریایی از اقصی نقاط کشور است تا در فصول معتدل جنوب (پاییز، زمستان و به ویژه در ایام تعطیلات نوروزی) برای تجربه کردن سفرهایی ایمن و خاطره انگیز، مدتی را در دامن آب های فیروزه ای رنگ خلیج فارس سپری کنند ،از این رو طی این مدت شاهد جابه جایی ۱۸۷ هزار و ۹۲ نفر مسافر در مسیر بنادر غرب به جزایر کیش ،ابوموسی و..... بودیم که نمایانگر این میزان رشد ۱۴ درصدی است.
وی همچنین یاد آور شد: طی هشت ماهه نخست سال جاری، ۳۳ هزار و ۱۴ نفر در مسیرهای دریایی ایران به مقصد کشورهای حوزه خلیج فارس و بالعکس از طریق بندر لنگه جابه جا شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشانگر رشد ۷ درصدی است.
برچسب ها: بندر لنگه
ارسال نظرات
آخرین اخبار