۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۱
در بازدید وزیر راه و شهرسازی از نمایشگاه اقتدار سپاه در عرصه سازندگی مطرح شد؛

ضرورت ایجاد پس‌کرانه در طرح توسعه بندرچابهار

وزیر راه و شهرسازی ضمن بازدید از نمایشگاه اقتدار سپاه در عرصه سازندگی قرارگاه خاتم‌الانبیاء در جریان جزئیات اقدامات و پروژه‌های انجام شده در حوزه حمل و نقل و بخش‌های مرتبط به این وزارت‌خانه قرار گرفت.
نویسنده: نرگس احسان دار
کد خبر: ۷۰۹۵۷
ضرورت ایجاد پس‌کرانه در طرح توسعه بندرچابهار
به گزارش مانا، عباس آخوندی در راس هیئتی از نمایشگاه اقتدار سپاه در عرصه سازندگی بازدید کرد.
وی در این بازدید از غرفه‌های نفت، گاز و پتروشیمی دیدن کرد و درباره جزئیات پروژه طراحی ساخت و راه‌اندازی پالایشگاه گازی پارس جنوبی با محوریت توسعه مناطق پارس جنوبی و دست‌یابی به فناوری برای افزایش بهره‌وری منابع گازی، گسترش پخش پتروشیمی در کشور و خطوط انتقال نفت و گاز سوالاتی مطرح کرد. 
وی در ادامه ضمن بازدید از غرفه‌های حوزه مشاورین، تحقیقات و انتشارات از بخش آب و نیرو و همچنین بنادر و سازه‌های ساحلی نیز دیدن کرد و اقدامات انجام شده در حوزه سدسازی، خطوط انتقال آب، کانال و شبکه‌های آبیاری زهکشی و سازه‌های دریایی و طرح توسعه بندر چابهار را نیز مورد بررسی قرار داد.
وزیر راه و شهرسازی در بازدید از این غرفه ضمن تأکید بر اهمیت طرح اجرایی توسعه بندر چابهار اعلام کرد: ما در این ناحیه به حدود ۲ هزار کیلومتر مربع پس‌کرانه نیاز داریم که باید در اراضی پشتی بندر مستقر شود.
وی با بیان این مطلب که هدف اصلی ما از ساخت این منطقه ایجاد فضایی برای تولید و صنعت است گفت: پس از ساخت پس‌کرانه باید کریدوری کاملاً کنترل شده از این محل به بندر وصل شود تا کالاهای تولیدی را به طور مستقیم برای صادر کردن به خارج از کشور به بندر برساند.
عضو کابینه دولت یازدهم ضمن بازدید از غرفه توسعه زیرساخت‌ها و حمل و نقل کشور در جریان پروژه‌های جاده‌ای و ریلی شاخص کشور که از سوی قرارگاه خاتم‌الانبیا در حال اجراست دیدن کرد.
آخوندی همچنین در بازدید از این بخش ضمن بررسی جزئیات طرح‌های اجرایی در بخش تونل، پل و تقاطع غیر همسطح خواستار تسریع و تکمیل هرچه سریع‌تر تونل آبدانان شد.
لازم به ذکر است نمایشگاه اقتدار سپاه در عرصه سازندگی با هدف ارائه توانمندی‌ها و دستاوردهای قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء در ۱۰ عرصه و ۳۵ حوزه تخصصی نفت، گازو پتروشیمی، آب، نیرو، بنادر و سازه‌های ساحلی، حمل ونقل، ارتباطات و فناوری اطلاعات کشاورزی، محرومیت‌زدایی، تحقیقات و خودکفایی، انتشارات ابنیه و سایر حوزه‌های عمومی برپا شده است.
این نمایشگاه همزمان با سالروز تاسیس قرارگاه خاتم‌الانبیا مصادف با ۲۳ آذرماه آغاز به کار کرده و تا سی‌ام این ماه ادامه خواهد داشت.
برچسب ها: بندر چابهار
ارسال نظرات
آخرین اخبار