۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۰
مجری طرح توسعه فازهای 20 و 21 پارس جنوبی:

سکوی فاز21 پارس جنوبی وارد مدار تولید شد

مجری طرح توسعه فازهای 20 و 21 پارس جنوبی گفت: سکوی فاز 21 پارس جنوبی با ظرفیت برداشت روزانه یک میلیارد فوت مکعب گاز وارد مدار تولید شد.
نویسنده: امین رجب زاده
کد خبر: ۷۰۹۱۳
سکوی فاز21 پارس جنوبی وارد مدار تولید شد
به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، علیرضا عبادی با بیان اینکه فازهای 20 و 21 پارس جنوبی دارای روند اجرایی مطلوبی هستند، اظهار داشت: پیشرفت این دو فاز بالای 90 درصد است که تمام مراحل اجرایی این فازها به دست متخصصان داخلی وزارت نفت انجام شده است.
وی با اشاره به وارد مدار شدن سکوی فاز 21 پارس جنوبی افزود: با آغاز بهره برداری از سکوی فاز 21 پارس جنوبی، ظرفیت تولید گاز ایران از میدان پارس جنوبی به 515 میلیون متر مکعب در روز رسید.
 مجری طرح توسعه فازهای 20 و 21 پارس جنوبی بیان کرد:  با ارسال گاز سکوی 21 پارس جنوبی به پالایشگاه خشکی این فازها ، فعالیت های فراورش گاز ترش فراساحل و تولید محصولات این فازها شامل گاز شیرین و میعانات گازی آغاز شد.
عبادی عنوان کرد: ردیف های اول و دوم شیرین سازی فازهای 20 و 21 پارس جنوبی با ظرفیت پالایش 28 میلیون متر مکعب ، گاز ارسالی از این سکو را دریافت و پس از فراوری به واحد صدور گاز ارسال می کنند.
سکوی فاز 21 پارس جنوبی، بیست و یکمین عرشه میدان مشترک پارس جنوبی است که در شرایط کاملاً ایمن راه اندازی و به بهره برداری رسیده است. این سکو با وزن 2هزار و 700 تن، هشتم مردادماه در موقعیت مخزن فاز 21 پارس جنوبی در خلیج فارس نصب شد.
هدف از توسعه فازهای 20 و 21 پارس جنوبی تامین روزانه 50 میلیون مترمکعب گاز تصفیه ‌شده برای مصارف داخلی است که با راه اندازی این فاز سالانه یک میلیون تن گاز اتان قابل مصرف در صنایع پتروشیمی، بیش از یک میلیون تن گاز مایع برای صادرات، روزانه 75 هزاربشکه میعانات گازی و روزانه 400 تن گوگرد تولید خواهد شد. 
برچسب ها: پارس جنوبی
ارسال نظرات
آخرین اخبار