۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۷

ارزیابی توان عملیات شبانه جستجو و نجات دریایی در بندرامام

با اجرای مانور شبانه جستجو و نجات جان افراد مضطر در دریا، عملکرد فردی نیروهای عملیاتی و توانایی تجهیزات شناسایی دید در شب به کار گرفته شده در شناورهای جستجو و نجات منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) بررسی و ارزیابی شد.
نویسنده: نرگس احسان دار
کد خبر: ۷۰۸۷۹
ارزیابی توان عملیات شبانه جستجو و نجات دریایی در بندرامام
به گزارش مانا، معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، با اشاره به برگزاری مانور جستجو و نجات «آدم به دریا» طی آذرماه سال جاری در منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) اظهار داشت: در جریان این مانور، از دو فروند شناور که مجهز به دستگاه زنده یاب و برخوردار از کارکرد تجهیز FLIR بودند، بهره گیری شد تا کیفیت عملکرد این تجهیزات در این شرایط نیز ارزیابی شود.
مهندس گرایلو با اشاره به اهداف واحد دریایی و بندری این اداره کل در راستای ارتقاء ایمنی آبراه ها و کاهش میزان سوانح دریایی اظهار داشت: این مانور به منظور افزایش آمادگی و توان عملیاتی مرکز جستجو و نجات دریایی، بدون اطلاع قبلی برگزار شد که طی آن سرعت واکنش نیروهای عملیات امداد دریایی این مرکز و همچنین کیفیت عملکرد آنان در به کارگیری به هنگام از تجهیزات پیشرفته تحت اختیار ارزیابی شد.
وی در تشریح چگونگی اجرای این مانور شبانه خاطر نشان کرد: دو شناور شرکت کننده در این مانور، پس از دریافت پیام مبنی بر وقوع حادثه  سقوط یک نفر در دریا، به محل وقوع سانحه عزیمت کرده و اقدام به جستجوی فرد افتاده در آب کردند که در این بین، عملکرد نیروهای عملیاتی مرکز جستجو و نجات دریایی منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) برای یافتن شیء رها شده در آب، مثبت ارزیابی شد. استفاده از منور دستی توسط کارکنان شناورهای جستجو و نجات دریایی از دیگر بخش های آموزشی در این مانور به شمار می رود.
برچسب ها: مانور
ارسال نظرات
آخرین اخبار