۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۳

نقش مؤسسات «پی. اند.آی» در بیمه کشتیرانی تجاری بررسی شد

طی یک سمینار تخصصی آموزشی در سازمان بنادر و دریانوردی با ارائه اطلاعاتی در خصوص ایمنی و حفاظت محیط زیست دریایی، به نقش مؤسسات پی. اند. آی در بیمه صنعت کشتیرانی پرداخته شد.
نویسنده: نرگس احسان دار
کد خبر: ۷۰۸۶۸
نقش مؤسسات «پی. اند.آی» در بیمه کشتیرانی تجاری بررسی شد
به گزارش مانا، معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانودری  در مراسم آغاز به کار این سمینار با بیان اینکه بیمه و پوشش بیمه ای در صنعت کشتیرانی با سایر شقوق حمل و نقل متفاوت است، گفت : شرکت های بیمه ای به رغم اینکه غیر انتفاعی هستند، معمولاً مواردی را تحت پوشش بیمه قرار می دهند که میزان خسارتش کاملاً مشخص باشد.
محمد راستاد با تأکید بر اینکه شرکت های بیمه باید پاسخگوی سهامداران‌شان باشند، افزود : این شرکت ها معمولاً از پرداخت خسارات مربوط به حوادثی که میزان خسارت آن نامشخص است، پرهیز می کنند.
عضو هیئت عامل سازمان بنادر و دریانوردی با اعلام اینکه نقش کلوپ های P&I در پوشش بیمه ای خسارات های نامشخص، برجسته می شود، تصریح کرد : خسارتی مثل ریسک جنگ یا خسارات ناشی از آلودگی های نفتی از جمله مواردی است که اصلاً میزان خسارات آن مشخص نیست.
به گفته معاون امور دریایی سازمان بنادر، اعضای کلوپ پی. اند. آی بر اساس حق عضویتی  که پرداخت می کنند، مشمول حمایت و جبران خسارت این شرکت، برای موارد نامشخص، می شوند.
راستاد در پایان گفت : سمینار آموزشی سازمان بنادر با هدف آشنایی و شناخت فعالان بخش خصوصی و دولتی حمل و نقل دریایی کشور با آخرین رویکردها و جنبه های مختلف فنی و تخصصی این حوزه در صنعت بیمه دریایی و کلوپ P&I تشکیل شده است.
بر اساس این گزارش، در این سمینار آموزشی، گری (استیونس مدیر مسئول کلوپ P&I در اروپا و خاورمیانه) به نقش این کلوپ در صنعت کشتیرانی تجاری پرداخت و دکتر مختاری درباره دعاوی بیمه ای مطالبی را ارائه کرد.
برچسب ها: موسسات رده بندی
ارسال نظرات
آخرین اخبار