۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۲

بگذاریم گردشگری دریایی پا بگیرد

نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۷۰۸۴۴
بگذاریم گردشگری دریایی پا بگیرد
نخستین همایش گردشگری دریایی به عنوان مهم ترین گام در راستای توسعه این بخش از صنعت گردشگری قرار بود در تاریخ های 23 و 24 آذر ماه با حضور عالی رتبه ترین مقامات وزارت خانه های عضو کمیته گردشگری دریایی در عسلویه بوشهر برگزار شود اما عدم برگزاری آن موجب برهم خوردن تمام برنامه ریزی ها و پیگیری های صورت گرفته شد؛ همایشی که فعالان بخش خصوصی به برگزاری آن و توجه به بخش گردشگری دریایی امید بسته بودند.
شنیده می شود، یکی از دلایل اصلی عدم برگزاری همایش گردشگری دریایی به عدم تخصیص بودجه های لازم برای این همایش مربوط می شود.
تهیه پیش نویس سند راهبردی گردشگری دریایی طی یک سال گذشته یکی از مهم ترین اقدامات صورت گرفته از سوی معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در راستای توسعه گردشگری دریایی محسوب می شود.
پیش نویس راهبردی گردشگری دریایی، طی برگزاری جلسات متعدد با حضور نمایندگان 12 ارگان مرتبط با امور دریایی تهیه شده و قرار بود همزمان با برگزاری نخستین همایش تخصصی گردشگری دریاییِ در عسلویه، سند راهبردی توسعه گردشگری دریایی به امضای مقامات عالی رتبه 12 ارگان کشور برسد.
با نهایی شدن سند راهبردی گردشگری دریایی، نخستین گام های اساسی با مشارکت تمام ارگان های دریایی جهت توسعه گردشگری دریایی آغاز می شد اما متاسفانه با عدم برگزاری همایش  امضای سند راهبردی گردشگری دریایی نیز به تعویق می افتد.
امیدواریم برای روشن شدن چراغ های صنعت گردشگری دریایی چراغ امیدهای به وجود آمده کم سو نگردد.
حسنا شمس آرا 
برچسب ها: توریسم دریایی
ارسال نظرات
آخرین اخبار