۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۱
اجرایی می شود

توافق نامه خواهرخواندگی بنادر شهید رجایی و آنتورپ

هیئت اعزامی از کشور بلژیک به منظور ادامه مذاکرات جهت اجرایی سازی توافق نامه خواهرخواندگی بنادر شهید رجایی و آنتورپ، با مدیرکل بنادر هرمزگان دیدار و گفتگو کردند.
نویسنده: نرگس احسان دار
کد خبر: ۷۰۸۱۲
توافق نامه خواهرخواندگی بنادر شهید رجایی و آنتورپ
به گزارش مانا، پس از گذشت حدود پنج ماه از امضای یادداشت تفاهم خواهرخواندگی بین بنادر شهید رجایی و آنتورپ با حضور مقامات ارشد دریایی و بندری دو کشور در محل سازمان بنادر و دریانوردی، "کریستوفر واترشوت" مدیرکل امور بین الملل بندر آنتورپ و "تام مونبالیو" معاون ارشد این بندر به مرکز استان هرمزگان سفر کردند.
این هیئت در نشستی مشترک با "اله مراد عفیفی پور" مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان دیدار و به بحث وتبادل نظر پرداختند و از نزدیک در جریان آخرین وضعیت توسعه این بندر قرار گرفتند.
"محمد علی اصل سعیدی پور" معاون امور بندری و منطقه ویژه اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان نیز گزارشی مبسوط از ظرفیت ها و توانمندی های بندر شهید رجایی و همچنین آخرین دستاوردهای عملیاتی این بندر را به اعضای این هیئت اروپایی ارایه کرد.
اعضای هیئت بلژیکی هدف از این سفر را ادامه مذاکرات به منظور اجرایی سازی تفاهم نامه خواهرخواندگی و همچنین نگارش برنامه عملیاتی در این رابطه عنوان کردند.
در ادامه طی یک جلسه کارشناسی، پیش نویسی از یک برنامه عملیاتی بر اساس مفاد تفاهم نامه در زمینه مباحث تحلیل وضعیت بازار و فعالیت های دو بندر، حجم عملیات در آینده و حال، آموزش و توسعه منابع انسانی، ساختار آموزشی مدیران، زمینه های سرمایه گذاری بخش خصوصی و توسعه فعالیت های بندری و دریایی، تبادل تجارب عملیاتی و مدیریتی، نحوه راه اندازی بندر هوشمند(Smart Port) و تشکیل کارگروه های اجرایی و هم اندیشی تهیه شد.
در پایان این سفر، اراضی پشتیبانی، پایانه های مواد معدنی و کانتینری و همچنین طرح توسعه بندر شهید رجایی از جمله بخش های پیشرفته ترین بندر کانتینری ایران بود که مورد بازدید مدیران بندر آنتورپ بلژیک قرار گرفت.
یادآور می شود، تفاهم نامه خواهرخواندگی بین بنادر شهید رجایی و آنتورپ طی مراسمی با حضور مقامات ارشد دریایی و بندری دو کشور ۲۱ تیرماه سال ۹۵ در محل سازمان بنادر و دریانوردی به امضا رسید. در این مراسم، جزئیات همکاری در قالب تفاهم نامه مورد بررسی و مذاکره طرفین قرار گرفت و پیش نویس اجرایی این تفاهم نامه تهیه شد.
لازم به ذکر است، بندر آنتورپ به عنوان دروازه ورود به اروپا با عملکرد ۸,۵ میلیون TEU کانتینر، در بین بنادر اروپا رتبه سوم و در دنیا در رتبه شانزدهم قرار دارد. 
برچسب ها: بندر شهید رجایی
ارسال نظرات
آخرین اخبار