۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۱

شناورهای کروز بین المللی به بنادر ایران می آیند

ورود خطوط بین المللی کروز به بنادر ایران از برنامه های سازمان بنادر و دریانوردی و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری پس از برجام است.
نویسنده: نرگس احسان دار
کد خبر: ۷۰۸۰۲
شناورهای کروز بین المللی به بنادر ایران می آیند
معاون مدیر کل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در گفتگو با مانا گفت: هدف سازمان بنادر و دریانوردی ارتقاء ایمنی و کیفیت ناوگان مسافری است و سازمان در مقطعی از طریق وجوه اداره شده، ناوگان را در مسیر بندرعباس به قشم و بالعکس نوسازی کرد.
حسین عباس نژاد افزود: امسال با کمک موسسات رده بندی یک ارزیابی فنی و ایمنی دقیق از شناورهای تفریحی که با یک تغییر سازه کوچک به شناورهای مسافری تبدیل شده بودند انجام شده است و بررسی و آنالیزهای لازم صورت گرفته تا اگر نواقص کوچکی هم وجود دارد برطرف شود. 
وی با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه گردشگری گفت: یکی از مهم ترین برنامه هایی که در زمینه گردشگری با سازمان میراث فرهنگی در حال انجام آن هستیم بحث ورود شناورهای کروز بین المللی به بنادر ایران است که مذاکرات و مکاتبات آن انجام شده است. 
وی اظهار داشت: در گذشته برخی از کروز لاین ها مانند msc زمانی که به منطقه خلیج فارس ورود می کردند در بنادری مانند بندر باهنر و بوشهر هم حضور پیدا می کردند اما امسال با کار منسجمی که پس از برجام انجام می دهیم امیدواریم بتوانیم در مسیر خطوط بین المللی کروز، یکی از بنادر ایران را قرار دهیم تا گردشگران خارجی بتوانند در بنادر ایران از کشتی پیاده و از امکانات گردشگری استفاده کنند.
وی افزود: در این زمینه ما با چند آژانس گردشگری عمده که پیش از این هم نماینده کروز لاین ها بودند و در زمینه گردشگری دریایی فعالیت می کردند وارد مذاکره شده ایم.
وی با اشاره به تماس معاونت امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با مقر اروپایی انجمن بین المللی کروز لاین ها گفت: اگر مشکل خاصی وجود نداشته باشد پیش بینی می کنیم که برخی از خطوط بتوانند مجدداً فعالیت خود را در ایران شروع کنند. 
عباس نژاد گفت: همچنین متقاضیانی برای خرید شناورهای کروز و شناورهای توریستی و تفریحی و ایجاد خطوط منظم گردشگری بین بنادر و جزایر وجود دارد که پیشنهادهای آنها در دست بررسی است تا در این زمینه هم فعال شویم. 
وی ارزیابی فنی کلیه مناطق دریایی کشور از لحاظ تفریحی و گردشگری را از دیگر اقدامات در حال انجام ذکر کرد و افزود: بر همین اساس از طریق برخی شرکت های خارجی و داخلی در حال جمع آوری نمونه طرح های شناورها هستیم تا بتوانیم طرح های استاندارد را در کشور پیاده سازی کنیم. 
وی گفت: تعدادی از این طرح ها به دست ما رسیده و بررسی های آن در حال انجام است که امیدواریم طی یک ماه آینده تعدادی از این طرح های استاندارد را در سایزهای مختلف که می توانند در مناطق مختلف گردشگری در شمال و جنوب کشور فعال باشند را ارائه کنیم.
وی با اشاره به فعالیت بنادر شمال کشور به خصوص بندر انزلی در زمینه گردشگری دریایی افزود: در بندر انزلی مذاکراتی را انجام داده ایم تا بتوانیم محلی را به عنوان مارینا اختصاص دهیم.در همین خصوص فراخوانی انجام شده است تا شرکت هایی که می توانند، نسبت به سرمایه گذاری اقدام و مارینایی شبیه به مارینای کیش ایجاد، و خدمات گردشگری به هموطنان ارائه کنند.
وی ساماندهی گردشگری دریایی در منطقه شمال و دریای خزر را از دیگر برنامه های مهم ذکر کرد و گفت: با توجه به اینکه در منطقه دریای خزر از شناورهای با استانداردهای پایین در حجم بالا استفاده می شود ساماندهی این شناورها یک امر مهم در افزایش کیفیت فعالیت های گردشگری و جذب  گردشگر در مناطق دریایی و رونق گردشگری دریایی در منطقه است.
عباس نژاد به هماهنگی های صورت گرفته با سازمان میراث فرهنگی و گردشگری اشاره کرد و گفت: مقدمات برای همکاری با ارگان هایی ای که در توسعه گردشگری موثر هستند در حال فراهم شدن است و امیدواریم چارچوبی در قالب شورا یا توافق نامه تنظیم شود تا مسئولیت همه ارگان هایی که در گردشگری موثر هستند مشخص و از همکاری آنها استفاده کنیم که نتیجه آن توسعه گردشگری است.
وی اظهار داشت: همه ساله در ایام نوروز حجم بسیار زیادی مسافر به مسافران دریایی اضافه می شود به همین جهت برنامه هایی در تهران و بنادراز لحاظ اطلاع رسانی، ایمنی ، هماهنگی با ارگان های مختلف از جهت آماده سازی بنادرو امداد و نجات در حال انجام است. 
وی در خصوص صدور بلیط الکترونیکی گفت: صدور بلیط الکترونیکی بین بندرعباس و قشم راه اندازی شده است همچنین از اوایل امسال سایتی نیز طراحی شده است که هموطنان می توانند با مراجعه به آن بلیط های مسیر قشم به بندرعباس و بالعکس را به صورت الکترونیکی تهیه کنند. 
معاون مدیر کل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی افزود: همچنین نرم افزاری در حال تکمیل نهایی است که به واسطه آن بلیط فروشی در بحث مسافری دریایی در کلیه مناطق مختلف به صورت الکترونیکی انجام می شود و امیدواریم پیش از آغاز سفرهای نوروزی این نرم افزار به اتمام برسد.
برچسب ها: شناورهای کروز
ارسال نظرات
آخرین اخبار