۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۴

هشدار P&I دربارۀ افزایش حملات دزدان دریایی در چین شمالی

کلوب P&I از مالکان کشتی ها خواست تا اقدامات امنیتی بیشتری را به موجب افزایش حملات دزدان دریایی در بنادر چین شمالی اتخاذ کنند.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۷۰۸۰۱
هشدار P&I دربارۀ افزایش حملات دزدان دریایی در چین شمالی به گزارش گروه بین الملل مانا، معتبرترین کلوب بیمه ای دریایی موسوم به P&I از تمام مالکان کشتی ها خواست تا به موجب افزایش حملات دزدان دریایی در ماه های دسامبر، ژانویه و فوریه اقدامات امنیتی خود را برای مقابله با حملۀ دزدان دریایی و خارج از بندر تیانجین چین افزایش دهند چراکه به دنبال حملات آنان سوخت شناور، ذخایر مالی، قطعات یدکی و دیگر اموال شناورها به سرقت می رود.
بر همین اساس، گزارش های مشابه حملات دزدان دریایی در ماه دسامبر و از بندر Dalian از سوی P&I دریافت شد.
کلوب بیمۀ دریایی P&I در ادامۀ این گزارش گفت: دزدان دریایی قایق های کوچک خود را به شکل قایق های ماهیگیری تغییر شکل می دهند که توجه شناورهای تجاری به سوی آنان جلب نشود. از سوی دیگر، وجود موج های بلند و ایجاد اختلال در دریافت سیگنال از سوی رادارها و حضور کمتر نیروی انسانی در گشت های امنیتی در فصول سرد می توانند از جمله دلایل افزایش حملات دزدان دریایی در مدت زمان مذکور باشد.
این گزارش ادامه داد: خبرنگاران کلوب P&I مستقر در بندر تیانجین چین تاکنون چهار حمله از سوی دزدان دریایی را اعلام کردند.
گفتنی است، در گذشته هدف دزدان دریایی تنها شناورهای چینی بوده اما به نظر می رسد در حال حاضر هدف اصلی آنان شناورهای خارجی باشد.
برچسب ها: دزدی دریایی چین P&I
ارسال نظرات
آخرین اخبار