۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۱
مجری طرح توسعه فاز 19 پارس جنوبی:

برداشت گاز از فاز 19 پارس جنوبی افزایش یافت

مجری طرح توسعه فاز 19 پارس جنوبی گفت: با بهره برداری از سکوی 19A پارس جنوبی، برداشت روزانه گاز این فاز از 37 میلیون متر مکعب در روز به حدود 42 میلیون متر مکعب افزایش یافت.
نویسنده: امین رجب زاده
کد خبر: ۷۰۷۷۳
برداشت گاز از فاز 19 پارس جنوبی افزایش یافت
به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، حمیدرضا مسعودی با بیان اینکه هم اکنون سه سکوی فاز 19 پارس جنوبی وارد مدار تولید است اظهار داشت: روزانه از این سکوها حدود 42 میلیون متر مکعب گاز ترش غنی از میدان پارس جنوبی برداشت و به پالایشگاه این فاز ارسال می شود.
وی، درباره میزان تولید گاز شیرین در ردیف های شیرین سازی فاز 19 پارس جنوبی بیان کرد: سه ردیف شیرین سازی 1، 3 و 4 باظرفیت کامل در مدار بهره برداری قرار دارد و پس از انجام فرایندهای پالایشی روزانه 37 میلیون متر مکعب گاز فراوری شده و شیرین به خط ششم سراسری تزریق می شود.
مسعودی اضافه کرد: همچنین بیش از پنج میلیون بشکه میعانات گازی در این فاز تولید می شود که تاکنون 4.5 میلیون بشکه از این محصول به بازارهای هدف صادر شده است.
مجری فاز 19 پارس جنوبی به تکمیل و بهره برداری کامل از واحدهای دریافت گاز در پالایشگاه اشاره کرد و ادامه داد: در این واحدها، میعانات گازی موجود در گاز ترش دریافتی از سکوها تفکیک و به واحد تثبیت میعانات منتقل شده و پس از انجام برخی فرایندها، این محصول در مخازن ذخیره سازی میعانات گازی جمع آوری می شود.
وی با بیان اینکه هم اکنون این واحدها در مدار تولید قرار دارند، گفت: یکی از دو کمپرسور واحد تثبیت میعانات در مدار تولید قرار گرفته و کمپرسور دیگر هم آماده بهره برداری است.
وی با اشاره به اینکه رکورد های بزرگی در فاز 19 پارس جنوبی به ثبت رسیده اظهار داشت: راه اندازی و تولید گاز از سه سکو در مجموع با ظرفیت 1.5 میلیارد فوت مکعب، ثبت رکورد سریع ترین زمان نصب، راه اندازی و تولید گاز از سکوی 19 در مدت 70 روز و بهره برداری از سه ردیف شیرین سازی در بازه زمانی هفت ماه، از زمان آغاز توسعه میدان گازی پارس جنوبی بی سابقه است.
مسعودی میزان تولید هفتگی گاز در این فاز را حدود 254 میلیون متر مکعب اعلام کرد و ادامه داد: از آغاز فعالیت های تولید گاز شیرین در این فاز تاکنون بیش از 3.2 میلیارد متر مکعب گاز تولید شده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار