۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۰
طی توافق با وزارت کشور صورت می گیرد

پرداخت آسیب های ناشی از دزدی دریایی

معاون صید و بنادرماهیگیری سازمان شیلات با اشاره به توافق با وزارت کشور برای پرداخت آسیب های دزدی دریایی، از روند کند آزادسازی صیادان دربند دزدان دریایی سومالی گفت و تأکیدکرد: وظیفه ناخدا و مالک لنج است که وارد نقاط ممنوعه صید نشود.
نویسنده: سید امیر حسین عظیمی
کد خبر: ۷۰۷۶۰
پرداخت آسیب های ناشی از دزدی دریایی

علی اصغرمجاهدی که درحاشیه جلسه نحوه تنظیم بازار آبزیان چابهار با خبرنگار مانا گفتگو می کرد از توافق با وزارت کشور برای جبران خسارت های ناشی از دزدی دریایی خبرداد وگفت: دراین توافق برآوردی از کل خسارت ها ازابتدا تاکنون شده ولایحه آن به دولت ارسال شده است.

وی افزود: حمایت ازآسیب دیدگان از اولویت های دولت است به طوری که درپی آن هستیم بخشی ازاین خسارت ها را جبران کنیم.

معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات درپاسخ به سوالی درباره آخرین اقدامات انجام شده برای ملوانان ایرانی دربند دزدان دریایی سومالی که بیش از 600 روز است اسیرهستند نیزگفت: از آنجایی که طرف مقابل ما دولت رسمی سومالی نیست، روند آزادسازی آنها به کندی پیش می رود.

مجاهدی تأکید کرد: دستگاه های امنیتی بیش از مسایل مشابه ظرفیت های خود را درگیر این موضوع کرده اند که بنا به شرایط حساس موجود درمنطقه مشکلاتی وجود دارد.

به گفته این مسئول، طبق دستورالعمل صید فراساحل برای بیش از10دستگاه نقش و وظیفه مشخص شده که مباحث امنیتی بیشتر به دستگاه هایی که جنبه پشتیبانی دارند مثل وزارت خارجه ودستگاه های امنیتی محول شده است.

معاون صید وصیادی وظیفه سازمان شیلات در این دستورالعمل را آموزش وتوانمندسازی های قبل از سفردانست وتصریح کرد:درکلاس های قبل از دریاروی صیادان را بانقاط پرخطرآشنا می کنیم وآن ها را ازحضور درآن مناطق منع می کنیم.

وی درپایان خاطرنشان کرد:این وظیفه ناخداومالک لنج است که دستورالعمل صیادی را رعایت کرده واز خطرهای احتمالی فاصله بگیرد.

گفتنی است ازتاریخ6فروردین94 یعنی بیش از600روزپیش لنج ناخداجمال الدین دهواری به همراه 20صیاد دردام دزدان دریایی سومالی گرفتارشد

براساس آخرین خبر ها ۸ نفر از این صیادان به علت شکنجه های جسمی دزدان دریایی سومالیایی کشته. ۴ نفر از آنها به کمک دولت سومالی موفق به فرار و یک نفرنیز به تنهایی از دست دزدان دریایی فرار کرده است و بعد از چند روز پیاد ه روی به وسیله دولت سومالی به ایران بازگشته است. اما هنوز 8 تن از صیادانان ایرانی در چنگال دزدان دریایی اسیر هستند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار