۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۱
کلارک سونز:

رکورد اوراق فله برها شکسته شد

به دنبال وخامت شرایط صنعت کشتیرانی، اوراق سازی در سال جاری میلادی روند صعودی به خود گرفت، دراین میان اوراق فله برها رکورد جدیدی را به ثبت رساند.
نویسنده: فاطمه مونسان
کد خبر: ۷۰۶۹۴
رکورد اوراق فله برها شکسته شدبه گزارش گروه بین الملل مانا، گروه تحقیقی کلارک سونز لندن درگزارشی نوشت: در شرایط چالش برانگیز صنعت کشتیرانی، اوراق سازی در سال جاری میلادی شیب تندی به خود گرفت، در این میان رکورد اوراق سازی فله برها شکسته شد.
ازماه ژانویه تا نوامبر سال جاری میلادی، تعداد 841 فروند کشتی با ظرفیت 41.3 میلیون DWT اوراق شدند که نسبت به 38.9 میلیون dwt در طول سال گذشته، روند افزایشی را به نمایش می گذارد.
این گزارش ادامه داد: از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون، تعداد 385 فله بر با ظرفیت 27.7 میلیون DWT اوراق شده اند که حاکی از ثبت رکورد جدیدی در این بخش است.
به عبارت دیگر می توان گفت، سرعت اوراق سازی در بخش فله برها در سال جاری میلادی از میانگین سرعت اوراق سازی این نوع شناوردر فواصل سال های 2011-2015  نیز پیشی گرفته است.
علاوه براین، اوراق سازی در بخش کشتی کانتینری در سال جاری میلادی نیز روند صعودی را طی کرده است.
از آغازسال جاری میلادی تاکنون، اوراق سازی کشتی کانتینری از لحاظ DWT  و TEU به ترتیب 7.9 و 0.7 میلیون گزارش شده است.
شایان ذکر است: علی رغم اینکه، اوراق سازی تانکر در سال جاری میلادی، روند نسبتاً کندی را به همراه داشت، به طوری که فقط 18 فروند حمل کننده گاز اوراق شدند، بخش حمل کننده های LNG و خودرو نیز روند افزایشی را در پیش گرفت.
ارسال نظرات
آخرین اخبار