۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۵

ترمینال کانتینری دوحه افتتاح شد

ترمینال 1 کانتینری بندر Hamad دوحه با پهلوگیریِ شناور کانتینری موسوم به MSC Esthi و ظرفیت 14 هزار TEU به طور رسمی افتتاح شد.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۷۰۶۸۵
ترمینال کانتینری دوحه افتتاح شدبه گزارش گروه بین الملل مانا، اولین فاز ترمینال کانتینری 1 بندر Hamad به ارزش هفت میلیارد و 800 میلیون دلار و ظرفیت مدیریت دو میلیون TEU پس از تکمیل و با پهلوگیری اولین شناور کانتینری متعلق به شرکت کشتیرانی MSC سوئیس آغاز به کار کرد.
بر اساس این گزارش، ترمینال 2 و 3 کانتینری  تا سال 2020 میلادی تکمیل خواهد شد و ظرفیت جابه جایی کانتینری در این بندر به شش میلیون TEU می رسد.
این گزارش حاکی است: افتتاح نخستین فاز ترمینال 1کانتینری  به دنبال امضاء قراردادی بین مدیران شرکت دریانوردی قطر (Milaha) در بخش لجستیک و حمل و نقل و شرکت مدیریت بنادر (Mwani) این کشور انجام شد که هدف آنها ایجاد یک شرکت جدید موسوم به QTerminals برای مدیریت بندر Hamad است.
بر همین اساس، شرکت Mwani قطر 51 درصد و شرکت Milaha 49 درصد در شرکت Qterminals که قرار است به عنوان شرکتی مستقل در بندر Hamad فعالیت کند، سهام دارند. از این رو، بندر Hamad به منطقۀ بازرسی، برج کنترل با ارتفاع 110 متری، سکوی تحقیقاتی و تاسیسات دیگر دریایی  مجهز می شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار