۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۴

رشد تخلیه و بارگیری کالا در بنادر سیستان و بلوچستان

مدیر اداره بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان گفت: بعد از اتمام طرح و توسعه بندر شهید بهشتی شاهد جهش چشم گیری در رشد تخلیه و بارگیری کالا در بنادر استان سیستان و بلوچستان خواهیم بود.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۷۰۶۸۱
رشد تخلیه و بارگیری کالا در بنادر سیستان و بلوچستانبهروز آقایی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: میزان تخلیه و بارگیری در بنادر استان سیستان و بلوچستان طی هشت ماهه نخست سال در مقایسه با مدت مشابه سالهای گذشته با افزایش همراه بوده است.                                                                                                                                       
مدیر اداره بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: به این ترتیب پیش بینی می شود میزان تخلیه و بارگیری در چند ماه آتی سال با افزایش بیشتری همراه شود.
وی دلیل این امر را افتتاح طرح های توسعه ای در بندر چابهار و افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری در این بندر عنوان کرد.
وی خاطرنشان ساخت: به این ترتیب انتظار می رود، ترافیک کالا و ترافیک دریایی در بنادر استان سیستان و بلوچستان به صورت مستمر و پایدار برقرار باشد.
این مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان در ادامه تصریح کرد: عمده کالاهای وارد شده به بنادر استان سیستان و بلوچستان از ابتدای سال جاری تا کنون شامل کالای اساسی، مواد نفتی، کالای کانتینری وکالای فله بوده است.                                                                                                              
به گفته وی، در بخش صادرات نیز به طور عمده مواد معدنی، مواد ساختمانی، مواد غذایی ، آبزیان و میوه جات از طریق بنادر استان به سایر کشورهای جهان صادر شده است.
آقایی یادآور شد: صادرات از طریق استان سیستان و بلوچستان به کشورهای عمان، چین، هند و کشورهای حوزه خلیج فارس و اقیانوس هند صورت گرفته است.
مدیر اداره بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان در ادامه به راه اندازی خط کشتیرانی از بندر چابهار به عمان اشاره کرد و گفت: راه اندازی این خط دریایی تاثیر بسزایی در رونق هر چه بیشتر سفرهای دریایی از طریق بندر چابهار در دریای عمان خواهد داشت.                                         
به گفته این مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان، استقبال از مسافران دریایی که برای نخستین بار از طریق این خط کشتیرانی وارد بندر شهید کلانتری چابهار شده بودند با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و مسئولین استانی صورت گرفت.                                                                           
آقایی، کلنگ زنی ساخت انبارهای نگهداری کالا در بندر شهید بهشتی چابهار با حضور مدیر عامل ساز مان بنادر و دریانوردی را یکی دیگر از اقدامات اخیر در راستای توسعه فعالیت های بندری در استان سیستان و بلوچستان عنوان کرد.                                                                                   
مدیر اداره بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان، ورود کشتی 65 هزار تنی شکر خام به بندر شهید بهشتی چابهار را بسیار با اهمیت عنوان کرد و گفت: پس از 10 سال، اولین کشتی حامل شکر خام وارداتی با ظرفیت 65 هزار تن امسال وارد بندر چابهار شد.                                                                     
این مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان یادآور شد: ایجاد ترافیک دریایی و کالا، فراهم کردن اشتغال در منطقه ، ایجاد رونق اقتصادی و آماده کردن زیرساخت های بندری جهت ترانزیت، صادرات و واردات از بندر شهید بهشتی چابهار از جمله اهداف پذیرش این کشتی بوده است.                                                                
وی اظهار امیدواری کرد: با افتتاح طرح های توسعه ای بندر چابهار، در آینده ای نه چندان دور شاهد تحولی اساسی در فعالیت های بندری استان سیستان و بلوچستان باشیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار