۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۴

عملکرد خطوط کشتیرانی تایوان در 12 ماه گذشته

خطوط کشتیرانی تایوان توانست در مقابله با بحران سایه افکنده در صنعت کشتیرانی بدون ادغام خطوط خود عملکرد نسبتاً خوبی را بر جای بگذارد.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۷۰۶۶۷
عملکرد خطوط کشتیرانی تایوان در 12 ماه گذشته به گزارش گروه بین الملل مانا، بلومبرگ نوشت: درحالی که صنعت کانتینری جهان طی 12 ماه گذشته با بحران روبه رو بوده است و ادغام خطوط کشتیرانی به وفور در آن دیده شد خطوط کشتیرانی تایوان با سابقه ای طولانی مدت که یکی از بازوهای اولیۀ صنعت کشتیرانی و حمل و نقل است، توانست به طور مستقل به فعالیت خود ادامه دهد.
بر اساس این گزارش، سه خط بزرگ کشتیرانی تایوان موسوم به شرکت دریایی اورگرین، شرکت حمل و نقل دریایی یانگ مینگ و خطوط ون های توانستند در برابر بحران سایه افکنده بر صنعت حمل و نقل کانتینری جهان خود را تا حد قابل قبولی حفظ کنند.
بر همین اساس و به دنبال افت شدید عملکرد شرکت های کشتیرانی کره و چین و ادغام سه شرکت بزرگ کشتیرانی ژاپن، وزیر حمل و نقل تایوان برای در امان نگاه داشتن خط اورگرین و شرکت حمل و نقل یانگ مینگ در بحبوحۀ شرایط وخیم تجاری یک بستۀ یک میلیارد و 900 میلیون دلاری با نرخ سود ترجیحی را در اختیار این دو فعال تایوانی گذاشت.
این گزارش ادامه داد: طی 12 ماه گذشته، اورگرین تایوان بزرگ ترین ناوگان کانتینری آسیا و پنجمین اپراتور در سطح جهان بود. اما در حال حاضر و به دنبال همکاری مشترک خطوط بزرگ چین و ژاپن با یکدیگر در آسیا جایگاه سوم را به خود اختصاص داده است.
از سویی دیگر شرکت حمل و نقل دریایی یانگ مینگ نیز به موجب همپوشانی مسیرهای تجاری فرااقیانوسی می تواند برای افزایش قدرت خود در بازار و ایجاد تعادل در ترازنامۀ اورگرین چند مسیر را حذف کند.
در این بازار آشفته اما ون های وضعیت بهتری دارد زیرا فعالیت خود را به مسیرهای غیر رقابتیِ آسیا محدود کرده است و طی پنج سال گذشته تنها در سه دورۀ سه ماهه زیان عملیاتی را در کارنامۀ مالی خود ثبت کرده است.
با این حال نمی توان با وجود سایۀ تورم بر خط کشتیرانی اورگرین، انتظار بهبود 100 درصدی و ایجاد تفاوت قابل ملاحظه ای در صنعت آشفتۀ کشتیرانی از سوی این خط داشت.
ارسال نظرات
آخرین اخبار