۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۸

کشف لاشه بالگرد غرق شده در دریای خزر از سوی نداجا

بالگرد غرق شده در دریای خزر صبح امروز با تلاش غواصان نیروی دریایی راهبردی ارتش پیدا و از اعماق دریا بیرون کشیده شد.
نویسنده: لیلا بیرانوند
کد خبر: ۷۰۶۶۱
کشف لاشه بالگرد غرق شده در دریای خزر از سوی نداجابه گزارش مانا فرمانده منطقه چهارم دریایی ارتش گفت: لاشه بالگرد غرق شده در دریای خزر امروز شناورسازی و ظرف 48 ساعت به ساحل منتقل می‌شود.
دریادار افشین رضایی‌حداد فرمانده ناوگان شمال و منطقه چهارم دریایی ارتش با اشاره به عملیات جست‌وجوی لاشه بالگرد غرق شده در دریای خزر، گفت: پس از سقوط یک فروند بالگرد MI 17 نیروی هوافضای سپاه که در اختیار مأموریت‌های شرکت نفت خزر بود و درخواست کمک مبادی ذیربط ، تیم‌های تخصصی شامل غواصی، شناورسازی و گشت و جست‌وجو در محل حاضر شدند.
رضایی‌حداد تأکید کرد: اطلاعاتی از نقطه سقوط در اختیار نبود و تیم‌های ما از 48 ساعت گذشته کار را آغاز و نقطه سقوط را سریعا مشخص کردند.
فرمانده منطقه چهارم نیروی دریایی ارتش گفت: از صبح امروز نیز عملیات شناورسازی لاشه بالگرد انجام شده است و شناورهای مختلف نیروی دریایی ارتش در محل حاضر هستند.
وی با بیان اینکه پشتیبانی این عملیات را پایگاه دریایی امیرآباد انجام می‌دهد،‌ گفت: با عملیات موفق غواصان ما در یافتن این لاشه و عملیات شناورسازی آن اگر دریا طوفانی نشود ظرف 48 ساعت بالگرد به ساحل منتقل می‌شود.
بر اساس این گزارش ساعت 4:30 بامداد هفتم آذر یک فروند بالگرد MI 17 نیروی هوافضای سپاه که در اختیار مأموریت‌های شرکت نفت خزر بود، در اقدامی فداکارانه برای نجات یکی از کارکنان زحمتکش این شرکت که دچار عارضه قلبی شده بود، برای امدادرسانی به سکوی نیمه شناور امیرکبیر واقع در 20 کیلومتری بندر امیرآباد استان مازندران اعزام شد.
برابر اعلام وی، این بالگرد پس از سوار کردن بیمار مدت کوتاهی پس از برخاستن از سکو در مسیر ساحل دچار سانحه شده و در دریای خزر سقوط کرد و پنج سرنشین آن به لقاءالله پیوستند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار