۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۲

راهبرد جدید بندر انزلی، تقویت ترانزیت خارجی

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان از پیشنهاد سه شرکت برای ساخت مجتمع گردشگری دریایی و مارینا خبرداد.
نویسنده: سپیده یوسفی
کد خبر: ۷۰۵۸۲
راهبرد جدید بندر انزلی، تقویت ترانزیت خارجی
به گزارش خبر نگار مانا حسین چراغی  با اشاره به افزایش میزان تخلیه و بارگیری کالا در بنادر گیلان گفت: بر اساس آخرین آماراخذ شده طی هشت ماه نخست امسال میزان تخلیه کالا در بنادر گیلان با رشد ۶۷ درصدی و میزان بارگیری با رشد ۱۰ درصدی همراه بوده است.
وی در راستای توسعه بازار ترانزیت از حضور سرمایه گذاران خارجی در بنادر گیلان خبرداد و افزود: با توجه به چشم انداز و سیاست ترسیم شده برای بنادر استان، اهمیت ترانزیت کالا بعنوان یک ظرفیت جدید از بنادر استان و وجود پتانسیل های کریدور شمال-جنوب؛اداره کل بنادر به دنبال جذب و حضور سرمایه گذاران خارجی در این حوزه است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با بیان اینکه به دلیل وجود این پتانسیل ها و تمایل سرمایه گذاران خارجی، بخشی از ظرفیت‌های بندر به توسعه ترانزیت اختصاص یافته است، خاطرنشان کرد: با شرکت ترکیه ای که درعراق فعالیت های اقتصادی دارد درباره  ترانزیت کالاهای خود از بندر انزلی مذاکراتی انجام شده است.
چراغی در پاسخ به این سئوال که چرا این سرمایه گذار ترک مسیر ترانزیتی جمهوری اسلامی ایران را مناسب تر از مسیر ترانزیتی کشور ترکیه می داند تصریح کرد:مزایا ترانزیتی کالا از بندر انزلی با توجه به هزینه تمام شده و زمان حمل کالا برای شرکت ترکیه ای تشریح و امادگی این بندر برای ارایه خدمات مناسب بندری به این شرکت اعلام شد. 
وی با بیان اینکه با حضور سرمایه گذار ترک اولین سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بنادر شمال کشور صورت می گیرد، ادامه داد: جذب این بازار در دو فاز صورت می گیرد نخست سرمایه گذاری برای ترانزیت روغن خوراکی و در ادامه توسعه سرمایه گذاری در زمینه ترانزیت غلات بعمل خواهد امد که فاز نخست در مرحله انجام تشریفات و امضای قرارداد است.
چراغی مهمترین عوامل موفقیت بنادر گیلان را سرعت دهی در جریان کالا بر شمرد و گفت: هماهنگی با سازمان هایی چون گمرک ، منطقه ازاد ، کشتیرانی ، پایانه ها و سایر ارگانهای ذیربط با تجارت خارجی در راستای کاهش قیمت تمام شده کالا و تسهیل تجارت از طریق بنادر گیلان، از مهمترین عوامل موفقیت بنادر گیلان در افزایش و رشد تخلیه و بارگیری و بازگشت بندر انزلی به رتبه اول بنادر شمال کشور دانست .
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان از پیشنهاد سه شرکت برای ساخت مجتمع گردشگری دریایی و مارینا خبرداد و یاد آور شد: با این شرکت ها مذاکرات مثبت و خوبی صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه تا پایان امسال با یکی از این شرکت ها قرارداد امضا می کنیم یادآور شد: رویکرد و علاقمندی خوبی در این صنعت وجود دارد و پیش بینی می شود تا سه ماهه نخست سال آینده بخش گردشگری دریایی را افتتاح و به بهره‌برداری برسانیم.
برچسب ها: بنادر گیلان
ارسال نظرات
آخرین اخبار