۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۱
فدوی:

به شناورهای نظامی بیگانه اجازه تردد در اروند نمی دهیم

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: به شناورها و کشتی های نظامی آمریکایی و انگلیسی اجازه تردد در آبراه اروندرود و حرکت به بنادر جنوبی عراق را نمی دهیم.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۷۰۵۷۶
به شناورهای نظامی بیگانه اجازه تردد در اروند نمی دهیم
به گزارش خبرنگار مانا سردار علی فدوی در جمع نیروهای بسیج خوزستان افزود: با وجود اینکه اروندرود یک آبراه مشترک بین ایران و عراق است ولی به نیروهای نظامی امریکایی ، انگلیسی و حتی استرالیایی اعلام کرده ایم حق ورود و تردد در آبراه استراتژیک اروندرود را ندارند.
وی گفت: در صورت ورود شناورهای و قایق های نظامی خارجی به اروندرود، بلافاصله توسط نیروی دریایی سپاه توقیف می شوند کما اینکه هفت سال پیش چند ملوان انگلیسی به همراه قایق های نظامی آنان در اروندرود بازداشت شدند.
فرمانده نیروی دریایی سپاه در ادامه با بیان اینکه آمریکایی ها توان مقابله با ایران در خلیج فارس را ندارند افزود: در حالی که در هیچ نقطه جهان ، هیچ کشوری حق ندارد تحت هر  شرایطی شناور نظامی آمریکایی را توقیف کند ولی پارسال چند ملوان آمریکایی را درحالی که به آبهای سرزمینی ما ورود کرده بودند بدون هیچ ملاحظه ای بازداشت کردیم و ذلت و خفت را نصیب امریکایی ها کردیم.
دریادار فدوی افزود: تاکنون هیچ کشتی نظامی خارجی نتوانسته است به بنادر جنوبی عراق از طریق اروندرود برود.
فرمانده نیروی دریایی سپاه در ادامه با تحلیلی از قدرت نظامی آمریکا در جهان، گفت: تجلی ابرقدرتی و نظامی امریکا ،" دریاپایه است" و اولویت امنیتی امریکا در  درجه اول سرزمین اصلی و بعد خلیج فارس است.
دریادار فدوی افزود: نیروی دریایی آمریکا در خلیج فارس آسیب پذیراست ولی اقتدار دریایی ما در خلیج فارس خدشه ناپذیر است.
وی با بیان اینکه همه تحرکات نیروی دریایی امریکا در خلیج فارس را زیرنظر داریم افزود: در صورت نزدیکی شناورها و ناوهای آمریکایی به آبهایی سرزمینی کشورمان، به آنان اخطار داده نمی شود و معمولا این اخطارها از سوی آمریکایی ها جدی گرفته می شود و جرات نزدیک شدن به آبهای ما را ندارند.
فدوی با اشاره به قدرت بازدارندگی نیروی دریایی ایران در مقابل شرارت های دشمنان و بدخواهان اظهار داشت: قدرت بازدارندگی ایران در خلیج فارس هر روز در حال افزایش است و دشمن این موضوع را کاملا درک کرده است.
فرمانده نیروی دریایی سپاه در ادامه افزود:در دفاع از آبهای سرزمینی و منافع جمهوری اسلامی ایران در خلیج فارس لحظه ای درنگ نمی کنیم و با هر دشمن متجاوزی که بخواهد منافع راهبردی ایران اسلامی را به مخاطره بیندازد بلادرنگ با آن برخورد می کنیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار