۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۰
افزایش سرمایه گذاری در طرح «یک کمربند-یک جاده»:

اقتصادهای نوظهور وارد بازار می شوند

لویدزلیست نوشت: سرمایه گذاری چین در بخش انرژی و زیرساخت های طرح «یک کمربند-یک جاده»، توسعۀ پایدار و افزایش سرمایه گذاری دیگر کشورهای دنیا را به همراه دارد.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۷۰۵۷۲
اقتصادهای نوظهور وارد بازار می شوندبه گزارش گروه بین الملل مانا، وزیر تجارت چین در کنفرانس دریانوردی و لجستیک آسیا که در کشور هنگ کنگ برگزار شد درباره اقتصاد نوظهور مبنی بر سرمایه گذاری کشورهای دیگر در طرح «یک کمربند-یک جاده» گفت: ارزش قراردادهای جدید از سوی شرکت های چینی در کشورهای حامیِ «یک کمربند-یک جاده» طی 10 ماه گذشتۀ سال جاری میلادی به 84 میلیارد دلار رسید که خبر از افزایش 30.7 درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال 2015 می دهد.
بر اساس این گزارش، تقاضا در بخش حمل و نقل و لجستیک به دنبال اجرایی شدن طرح مذکور نه تنها سرمایه گذاری در بخش لجستیک بلکه در واحد ارتباط حمل و نقل را نیز به دنبال داشته است.
این گزارش در ادامه ضمن اشاره به هدف و برنامۀ اقتصادی پکن در طرح «یک کمربند-یک جاده» افزود: سرمایه گذاری عظیم در بخش زیرساخت ها و پروژه های انرژی با هدف تقویت اقتصاد و روابط تجاری در بیش از 60 کشور دنیا از جمله آسیا، خاورمیانه، بخشی از آفریقا و اروپا بعنوان دور دوم جهانی شدن انجام می شود.
لازم به ذکر است در دور اول جهانی شدنِ سرمایه گذاری در طرح مذکور تنها سه کشور چین، هند و ویتنام حضور داشتند. اما امروزه شاهد سرمایه گذاری کشورهایی از آسیا، خاورمیانه، آفریقا و اروپا نیز در این طرح هستیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار