۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۱

تشدید مبارزه با قاچاق کالا در خلیج فارس

فرمانده مرزبانی ودریابانی خوزستان از تشدید مبارزه با پدیده قاچاق کالا در خلیج فارس خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۷۰۵۳۶
تشدید مبارزه با قاچاق کالا در خلیج فارس
سردار عبدالله نظرپور در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: در این راستا چندین شناور مجهز به منظور مبارزه قاطع تر با قاچاق کالا در آبهای شمال غرب خلیج فارس ومناطق ساحلی خوزستان به ناوگان دریابانی خوزستان افزوده شده است.
وی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال رویکرد فرماندهی دریابانی خوزستان تشدید مبارزه همه جانبه با پدیده زشت قاچاق در آبهای خلیج فارس با هدف حمایت از تولید داخلی و تقویت تجارت سالم توسط مرزنشینان بوده است افزود: در ماههای آینده مبارزه با قاچاق کالا وارد مرحله جدیدی می شود.
فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان در ادامه با اشاره به کشف سه برابری ارزش کالاهای قاچاق کشف شده در سال جاری درآبهای شمال غرب خلیج فارس و مناطق ساحلی استان افزود: امسال 350میلیارد تومان کالای قاچاق توسط ماموران دریابانی استام کشف و ضبط شده است.
به گفته وی لوازم خانگی، قطعات یدکی خودرو و لاستیک، لوازم بهداشتی و آرایشی از مهمترین اقلام کالای قاچاق مکشوفه بوده اند.
سردار نظرپور افزود: تاکنون بیش از یک هزار پرونده کالای قاچاق در محاکم قضایی استان خوزستان تشکیل شده است.
وی با اشاره به اینکه بیش از 90 درصد کالاهای قاچاق که در شناورها کشف شده است از کشورهای حوزه خلیج فارس بارگیری شده اند افزود: هم اکنون وضعیت به گونه است که مسیر جابجایی کالای قاچاق در خلیج فارس ناامن شده است و بسیاری از محموله های قاچاق توسط ماموران دریابانی کشف و ضبط می شود.
فرمانده مرزبانی ودریابانی خوزستان برافزایش همگرایی و هماهنگی بین بخشی برای فلج کردن پدیده کالای قاچاق کالا در آبهای خلیج فارس تاکید کرد.
برچسب ها: قاچاق
ارسال نظرات
آخرین اخبار