۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۳
در بندر شهید رجایی :

ورود شناورهای بالای هزار تن، پنج درصد افزایش یافت

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از رشد پنج درصدی ورود شناورهای با وزنی بالای هزار تن به بندر شهید رجایی،در هشت ماه اخیر خبر داد.
نویسنده: سپیده یوسفی
کد خبر: ۷۰۵۲۴
ورود شناورهای بالای هزار تن، پنج درصد افزایش یافت
به گزارش مانا اله مراد عفیفی پور با تشریح گزارش عملکرد بندر شهید رجایی در دوره زمانی هشت ماهه اخیراز تخلیه و بارگیری ۵۱ میلیون و ۱۰۷ هزار و ۲۲۳ تن کالای نفتی و غیر نفتی در بزرگترین بندر تجاری ایران خبر داد و گفت: از این رقم، ۳۳ میلیون و ۴۳۷ هزار و ۲۳ تن مربوط به کالاهای غیر نفتی و ۱۷ میلیون و ۶۷۰ هزار و ۲۰۰ تن اختصاص به مواد نفتی دارد.
رشد ۴۴ درصدی صادرات غیر نفتی
وی حجم کالاهای غیرنفتی صادر شده از بزرگترین بندر تجاری کشور را ۲۲ میلیون و ۳۱۲ هزار و ۶۸۰ تن اعلام کرد و افزود: این رقم نسبت مدت مشابه سال گذشته، ۴۴ درصد افزایش داشته است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان حجم کل کالاهای ترانزیت شده طی هشت ماهه سال جاری را دو میلیون و ۸۰۸ هزار و ۳۱۳ تن اعلام کرد .
ترانشیب ۵۹ درصد افزایش یافت
عفیفی پور با اشاره به کابوتاژ بیش از ۷۱ هزار و۹۷۷ تن از این گونه کالاها دراین مدت خاطر نشان کرد: در راستای تبدیل بندر شهید رجایی به یک بندر کانونی، ترانشیپ یک میلیون و ۲۰۱ هزار و ۶۶۴ تن کالای غیرنفتی نیز از طریق خطوط کشتیرانی فیدری به بنادر دیگر به ثبت رسید که رشد ۵۹ درصدی در این زمینه را نشان می دهد.
وی عنوان کرد: در این مدت، ۶ میلیون و ۶۱ هزار و ۵۶۶ تن کالای غیر نفتی از سوی این بندر وارد کشور شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش سه درصدی دارد.
رشد ۴۰ درصدی صادرات فرآورده های نفتی
این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود از رشد ۴۰ درصدی صادرات فرآورده های نفتی از بندر شهید رجایی خبر داد و گفت: پنج میلیون و ۸۱۰ هزار و ۱۲۲ تن مواد نفتی از طریق این بندر به خارج از کشور صادر شده است.
به گفته وی، طی مدت یاد شده، دو میلیون و ۱۴۸ هزار و ۳۴۲ تن مواد نفتی از طریق این بندر به داخل کشور وارد و ۴۸ هزار و ۷۴۱ تن از این گونه کالاها نیز ترانزیت شده است.
عفیفی پور بیان کرد: در این مدت، کابوتاژ ۹ میلیون و ۶۶۲ هزار و ۹۹۵ تن کالای نفتی در این بندر به ثبت رسید.
افزایش ۲۹ درصدی جابجایی کانتینر
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان همچنین از تخلیه و بارگیری یک میلیون و ۴۰۳ هزار و ۹۷۷ TEU کانتینر و رشد ۲۹ درصدی حجم این عملیات در پیشرفته ترین بندرکانتیتری کشور طی هشت ماهه سال جاری، نیز سخن گفت.
وی در پایان با اعلام این مطلب که بزرگترین بندر تجاری ایران طی سال جاری میزبان بالغ بر دو هزار و ۷۰۶ فروند شناور با تناژهای مختلف بوده است، خاطرنشان کرد: از کل شناورهای ورودی به بندر شهید رجایی، دو هزار و ۱۶۹ فروند بالای هزار تن وزن داشته که رشد پنج درصدی به ثبت رسید­.
ارسال نظرات
آخرین اخبار