۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۸

بهبود در بازار حمل و نقل LNG آغاز می شود

مدیر مرکز مالیِ استاندارد اجارۀ شناورها در کنفرانس دریانوردی و لجستیک آسیا در هنگ کنگ از بهبود بازار شناورهای حمل LNG و انتظار برای بازاری خوشایند و بهینه در آینده ای نزدیک خبر داد.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۷۰۵۲۲
بهبود در بازار حمل و نقل LNG آغاز می شودبه گزارش گروه بین الملل مانا، با توجه به رشد بالای عرضه عواملی از جمله سفارش ساخت شناورهای جدید که ساخت 50 درصد آنها هنوز آغاز نشده و احتمال قویِ لغو قراردادها در یاردهای کشتی سازی کره که بیش از 65 درصد شناورهای LNG را دربرمی گیرد، به بهبود بازار این نوع شناور کمک کرده است.
بر اساس این گزارش، مدیر مرکز مالیِ استاندارد اجارۀ شناورها گفت: اگر لغو قراردادهای ساخت شناورهای حمل LNG با سرعت بیشتری انجام شود، احتمال بهبود سریع در بازار حمل و نقل LNG نیز افزایش می یابد.
وی در ادامه ضمن اشاره به بالا بودن میزان تقاضا برای حفظ همسویی با میزان عرضه افزود: بازار تقاضای شناورهای حمل LNG تا پنج سال آینده رشد کافیِ خود را خواهد داشت و می تواند مازاد ظرفیت تولید و دفتر سفارش ها را با دریافت 40 سفارش جدید در سال های آتی حفظ کند.
مدیر مرکز مالی ادامه داد: حجم شناورهای LNG و نیز تعداد سفرها افزایش خواهد یافت به گونه ای که تعداد سفرها شاهد افزایش 12 درصدی تا سال 2020 میلادی خواهد بود و حجم شناورها از 370 mtpa در سال جاری میلادی به 740 mpta در سال 2020 میلادی خواهد رسید.
از سویی دیگر، ظهور بازارهای آسیا در این حوزه به رشد تقاضا کمک شایانی خواهد کرد. کشورهایی چون سنگاپور، تایلند، پاکستان و مالزی واردات انرژیِ خود را تقویت می کنند و باتوجه به اینکه در حال حاضر سهم کوچکی از بازار را به خود اختصاص می دهند این توان را دارند که در آینده ای نزدیک به بازیگران اصلی حوزۀ حمل و نقل انرژی بدل شوند.
برچسب ها: آسیا LNG shipping
ارسال نظرات
آخرین اخبار