۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۰

لیست قراردادهای هند با کشورهای خارجی منتشر شد

وزارت حمل و نقل هند مجموعه ای از تفاهم نامه ها و توافقنامه های این کشور با کشورهای خارجی در بازه زمانی 2014 تاکنون را منتشر کرد.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۷۰۴۹۱
لیست قراردادهای هند با کشورهای خارجی منتشر شد
به گزارش گروه بین الملل مانا، فهرست مجموعه ای از تفاهم نامه ها و توافقنامه های هند با دیگر کشورهای خارجی با هدف توسعۀ بنادر و ساخت شناورهای جدید در طول دو سال گذشته، از سوی وزارت حمل و نقل این کشور منتشر شد.
بر اساس این گزارش تفاهم نامه و توافقنامه های منتشر شده در بازه زمانی 2014 تا 2016 میلادی در دو حوزۀ  توسعه بندری و صنعت کشتی سازی که بین دولت هند و وزارت حمل و نقل این کشور با کشورهای دیگر به امضاء رسیده است به طور خلاصه مطرح می شوند.
سال 2014 میلادی
در19 جولای سال 2014 میلادی توافقنامه ای مبنی بر همکاری هند با هلند در حوزۀ فنی و توسعه و طراحی لایروب مکش و تفاهم نامه دیگری میان هند و آمریکا برای طراحی و ساخت تجهیزات ضد زیر دریایی در تاریخ 11 ماه آگوست همین سال به امضا رسید.
سال 2015 میلادی
بر اساس این گزارش اولین تفاهم نامه سال 2015 میلادی در ششم ماه می همین سال میان دولت هند و ایران با هدف همکاری در طرح توسعۀ بندر چابهار به امضای طرفین رسید. در 18 ماه می نیز تفاهم نامۀ دیگری بین وزارت حمل و نقل هند و وزارت اقیانوس ها و شیلات جمهوری کره به امضاء رسید که به موجب آن ایجاد راه های همکاری دو کشور در حوزۀ دریانوردی، حمل و نقل و لجستیک هموار می شود. علاوه بر این میان دولت هند با اردن در حوزۀ دریانوردی و ساخت شناورهای جدید درتاریخ 11 ماه اکتبر نیز تفاهم نامه ای امضاء شد.
از سویی دیگر، یارد کشتی سازی Cochin هند نیز با مسئولیت محدود توافقنامه ها و تفاهم نامه هایی برای توسعۀ واحد کشتی سازی این کشور با کشورهای دیگر به امضاء رساند.
تفاهم نامه هند و هلند برای ساخت و لایروبی در 9 فوریه قرار دیگری است که در این سال منعقد شد. تفاهم نامۀ آب توازن با کره هم در تاریخ چهارم ماه نوامبر سال2015 از دیگر قراردادهای هند با طرف های خارجی است.
در همین سال توافقنامۀ دیگری با موضوع خدمات فنی برای ساخت شناورهای LNG برای بنادر هند با همکاری کشتی سازی صنایع سنگین سامسونگ کره که در ماه می و توافقنامۀ صدور مجوز برای ساخت شناورهای حمل گاز طبیعی مایع با همکاری شرکت تکنولوژی Mark-III در تاریخ دوم ماه دسامبر ثبت شد.
سال 2016 میلادی
در سال جاری نیز تفاهم نامه ای بین وزارت حمل و نقل هند با وزارت اقیانوس و شیلات جمهوری کره در 13 آوریل در حوزۀ صنایع بندری ثبت شد. علاوه بر این وزارت حمل و نقل هند تفاهم نامۀ دیگری با وزارت کار و حمل و نقل اسپانیا مبنی بر فعالیت های بندری در تاریخ پنجم ماه جولای به امضاء رساند.
برچسب ها: هند تفاهم نامه
ارسال نظرات
آخرین اخبار