۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۰

علت انفجار در یارد اوراق سازی پاکستان مشخص شد

علت حادثۀ انفجار در یارد اوراق سازی پاکستان، اشتعال حجم قابل توجهی از سوخت قاچاق اعلام شد که جان بیش از 26 کارگر را گرفت و چهار روز ادامه داشت.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۷۰۴۷۷
علت انفجار در یارد اوراق سازی پاکستان مشخص شد
به گزارش گروه بین الملل مانا، تیم تحقیقاتی و وزارت حمل و نقل پاکستان از تخلیۀ بار یک فروند تانکر نفتکش به ظرفیت 149 هزار و 235 DWT که حامل 132 تن سوخت کوره، 27 تن سوخت دیزلی، یک هزار و 100 تن لجن نفتی و 30 هزار تن سوخت و روان کننده بود خبر دادند.
بر اساس این گزارش، حجم قابل توجهی از سوخت و روان کننده در تانکر نفتکش بعنوان بخشی از کالای قاچاق و با هدف واردات غیرقانونی به کشور علت اصلی حادثه اعلام شد.
بر همین اساس، وزیر بنادر و حمل و نقل پاکستان گفت: آتش به موجب مدیریت غیراصولی مسئولین و وجود حجم زیادی از سوخت و روان کنندۀ قاچاق در شناور اتفاق افتاد.
وی در ادامه افزود: بر اساس قوانین گمرک، شناورهایی که عمرآنها به پایان رسیده و برای اوراق به سمت یارد Gadani پاکستان می روند تنها باید به اندازۀ سفر خود سوخت داشته باشند تا به مقصد برسند.
وی ضمن اشاره به فعالیت غیرقانونی تجار در خصوص شناورهای اوراقی ادامه داد: تجار شناورهایی را که از اقصی نقاط دنیا برای اوراق به پاکستان ارسال می شوند نخست به امارات متحدۀ عربی می فرستند تا سوخت و مواد روان کنندۀ قاچاق را در آنها بگذارند و سپس به پاکستان بفرستند.
گفتنی است حادثۀ انفجار در یارد اوراق Gadani پاکستان در تاریخ یکم ماه نوامبر سال جاری میلادی در حالی رخ داد که شناور نفتکش در 45 کیلیومتری شمال غربی بندر کراچی پاکستان لنگر انداخته بود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار