۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۱

کاهش بی سابقه حجم کانتینری در مسیر آسیا-آفریقا

موسسه مشاوره حمل و نقل Drewry در گزارشی از افت 19 درصدیِ ترافیک کانتینری در مسیر آسیا-آفریقا به موجب کاهش بی سابقۀ حجم کانتینری در سه ماه سوم سال جاری میلادی در حالی خبر داد که بهبود در وضعیت بازار برای ادامۀ سال نیز پیش بینی نمی شود.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۷۰۴۷۰
کاهش بی سابقه حجم کانتینری در مسیر آسیا-آفریقا
به گزارش گروه بین الملل مانا، درحالی که اقتصاد نیجریه و آنگولا در آفریقای غربی در تلاش است تا ضمن ایجاد تعادل در روال نزولی درآمد نفتی تولید ناخالص داخلی را نیز 1.7 درصد افزایش دهد؛ اقتصاد صادراتیِ مناطقی چون ساحل عاج و سنگال که منبع تغذیه به کشورهای دیگر به حساب نمی آیند توانست تولید ناخالص داخلی را بیش از پنج درصد افزایش دهد.
بر اساس این گزارش، جریان حمل و نقل کانتینری در منطقه روال نزولی اقتصاد را منعکس می کند که بیشترین تاثیر منفی را بر کشورهایی با اقتصاد قوی می گذارد. پس از گذشت 9 ماه از سال 2016 میلادی، ترانزیت مرزهای جنوبی از آسیا به آفریقای غربی 11 درصد کاهش یافت؛ این درحالیست که صنعت حمل و نقل کانتینری وخامت اوضاع را در سه ماه سوم سال با کاهش 19 درصدی حجم جابه جایی کانتینری در مسیر مذکور تجربه کرد که از سال 2012 میلادی تاکنون بی سابقه بود.
موسسه مشاوره ای Drewry در ادامۀ این گزارش افزود: عملکرد ضعیف حمل و نقل کانتینری در مسیر آسیا-آفریقا در مقایسه با حجم سالانۀ سال 2015 میلادی در مجموع 10 درصد افت داشت و در سراشیبی قرا گرفت. همچینین، میانگین ماهانه حجم کانتینری طی 12 ماه و تا پایان ماه سپتامبر سال جاری میلادی با رسیدن به 101 هزار و 700 TEU کاهش 11.6 درصدی را در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشتۀ میلادی ثبت کرد.
بر همین اساس، سرعت تند کاهش جابه جایی کانتینر در مسیر آسیا-آفریقا حاکی از عدم رشد تا پایان ماه دسامبر و سال جاری میلادی نیز خواهد بود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار