۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۳

تمایل افغان ها برای سرمایه گذاری در بندر چابهار

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در سفری که به کشور افغانستان صورت گرفت مشاهده شد که افغان ها رغبت خوبی برای سرمایه گذاری در بندر چابهار دارند.
نویسنده: حميد کیاسی
کد خبر: ۷۰۴۴۵
تمایل افغان ها برای سرمایه گذاری در بندر چابهار

به گزارش خبرنگار مانا از زاهدان، علی اوسط هاشمی در شورای سرمایه گذاری و توسعه استان با اشاره به افزایش ظرفیت بندر چابهار از دو میلیون تن به 8.5 میلیون تن گفت: با اجرایی شدن طرح توسعه بندر چابهار به بزرگترین بندر ایران تبدیل خواهد شد.
استاندار ادامه داد: تجار افغانی می توانند از هر نقطه از جهان که خرید می کنند، مقصد خود را چابهار قرار دهند، زیرا چابهار نزدیک ترین راه ارتباطی به افغانستان است.
به گفته هاشمی، چابهار به عنوان امن ترین مسیر آبی در محدوده جغرافیایی افغانستان فرصت مناسبی برای سرمایه گذاری تجار و بازرگانان است.
استاندار سیستان و بلوچستان اظهار کرد: ایران بالاترین میزان تجارت در عصر تحریم را با کشور افغانستان داشته و این کشور شریک تجاری خوبی برای ایران بوده است.
وی ادامه داد: اتاق بازرگانی دو کشور باید سندی مشترک برای سهولت در مبادلات بازرگانی تنظیم کند تا بتوان به خلق آثار بزرگ در منطقه بیاندیشیم.
استاندار سیستان و بلوچستان احداث کارخانجات بزرگ در دو سوی مرز مشترک را مهم ارزیابی کرد و گفت: زیر ساخت های این کار فراهم شده و با همت سرمایه گذاران دو کشور می توان برندهای بزرگ تولید و به بازارهای هدف عرضه شود.
هاشمی رونق مناطق ویژه اقتصادی در ایران توسط تجار ایرانی و افغانی را بهترین فرصت برای سرمایه گذاری توصیف کرد.
نماینده عالی دولت در سیستان و بلوچستان با اشاره به تخفیف های گمرکی ویژه برای تجار افغانی در بندر چابهار گفت: در حال حاضر برای کانتینرهای وارداتی بیش از 70 درصد تخفیف در نظر گرفته شده و برای کانتینر های صادراتی بیش از 80 درصد تخفیف قایل شده ایم.
هاشمی ادامه داد: در ترمینال یخچالی چابهار ظرفیت مناسبی برای اقلام فاسد شدنی فراهم آورده است که در اختیار تجار قرار دارد.

برچسب ها: افغانستان چابهار
ارسال نظرات
آخرین اخبار