۱۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۶

رونق گردشگری تالاب انزلی در پاییز

مدیر کل اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گیلان درباره وضعیت گردشگری تالاب انزلی گفت: تالاب انزلی در فصل پاییز و زمستان همچون سایر مواقع سال از رونق خوبی برخوردار است.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۷۰۴۳۵
رونق گردشگری تالاب انزلی در پاییزمدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گیلان به خبرنگار مانا گفت: با توجه به شروع فصل مهاجرت پرندگان دریایی ، هم اکنون تالاب های استان گیلان، میزبان تعداد بی شماری از انواع پرندگان دریایی هستند.                                   
رضا علیزاده عنوان کرد: طی سالهای اخیر شاهد افزایش ورود تورهای پرنده نگری به تالاب های استان گیلان و رونق طبیعت گردی در نیمه دوم سال بوده ایم.
وی در ادامه گفت: در همین راستا از سوی امسال از سوی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گیلان، چهارم و پنجم آذر ماه کارگاه آموزشی و تور پرنده نگری در تالاب بجاق این استان برگزار شد.                                      
این مقام مسئول در استان گیلان بیان کرد: ورود به این کلاس ها آموزشی و تور پرنده نگری برای عموم آزاد است و فرصت خوبی برای تورگردانان بخش خصوصی است تا با اطلاعات پرنده نگری آشنا شوند.                                                                                                           
                                        
وی اذعان داشت: همچنین تور پرنده نگری نیز در تالاب بجاق واقع در شهرستان کیاشهر برای علاقه مندان برگزار خواهد شد.                        
علیزاده همچنین از اعلام فراخوان عکس پرندگان دریایی و مهاجر برای شرکت در نمایشگاه عکس پرنده نگری استان گیلان خبر داد.                           
به گفته وی، حضور پرندگان مهاجر سیبری و اروپای مرکزی برای زمستان گذاری در تالاب های استان گیلان، فرصت بسیار خوبی برای محققان، عکاسان و علاقه مندان به پرندگان دریایی است تا بتوانند از نردیک این پرندگان را مشاهده کنند.                              
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گیلان در ادامه خاطرنشان ساخت: همچنین ورود پرندگان مهاجر به استان گیلان، ظرفیت و پتانسیل بسیار بالایی برای توسعه هر چه بیشتر گردشگری استان محسوب می شود.                                              
وی اذعان داشت: تورهای پرنده نگری روز به روز در حال رونق گرفتن بیشتر هستند و برای برگزاری این تورها نیز هماهنگی های لازم با اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گیلان به عنوان متولی اصلی گردشگری استان به عمل می آید.                                                        
علیزاده خاطرنشان ساخت: در استان گیلان، تالاب های امیرکلایه در لاهیجان، کیاکلایه در لنگرود، بجاق در کیاشهر، استیل در آستارا و انزلی در بندر انزلی، مهمترین تالاب هایی هستند که در نیمه دوم سال میزبان پرندگان مهاجر زیادی خواهند بود.
وی اذعان داشت: اکثر تورهای پرنده نگری ، گردشگران را به یکی از تالاب های مذکور برای تماشای پرندگان انتقال می دهند.
این مقام مسئول در استان گیلان در خصوص وضعیت گردشگری تالاب انزلی گفت: تالاب انزلی در فصل پاییز و زمستان همچون سایر مواقع سال از رونق خوبی برخوردار است.
وی اذعان داشت: گشت دریایی در داخل تالاب با استفاده از قایق های کوچک تفریحی همچنان در این تالاب پررونق است.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گیلان، همچنین ماهیگیری را یکی دیگر از جاذبه های مهم گردشگری استان گیلان در نیمه دوم سال عنوان کرد و گفت: صبح ها و عصرها در موقع کشیدن تور صیادان پره، شاهد حضور تعداد زیادی گردشگر در کنار ساحل برای تماشای ماهیان صید شده و خرید کردن در کنار دریا هستند.
وی همچنین از برگزاری سمینارها وهمایش های مختلف مرتبط با موضوعات تخصصی گردشگری در فصل پاییز و زمستان در استان گیلان خبر داد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار