۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۹

رونق تورهای طبیعت گردی در تالاب های مازندران

با ورود پرندگان مهاجر به تالاب های استان مازندران شاهد رونق تورهای طبیعت گردی با محوریت پرنده نگری در استان مازندران هستیم.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۷۰۴۳۴
رونق تورهای طبیعت گردی در تالاب های مازندران
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان مازندران به خبرنگار مانا گفت: هم اکنون با ورود پرندگان مهاجر به تالاب های استان مازندران شاهد رونق تورهای طبیعت گردی با محوریت پرنده نگری در استان مازندران هستیم.
دلاور بزرگ نیا ادامه داد: در میان تالاب های استان مازندران؛ تالاب فریدونکار، سرخرود و میانکاله با دارا بودن بیشترین میزان پرندگان مهاجر، طبیعت گردان بیشتری را به خود جذب می کنند.                                                               
وی تاکید کرد: حضور درنای امید در تالاب فریدون کنار و قوهای سیبری در سرخرود نیز از دیگر جاذبه های این تالاب ها محسوب می شوند.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان مازندران گفت: همچنین در تالاب میانکاله شاهد وجود تنوع بزرگی از پرندگان مهاجر دریایی هستیم.                                                                                               
وی اذعان داشت: از سال گذشته هماهنگی هایی از سوی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان مازندران با دفاتر خدمات مسافرتی جهت برگزاری تورهای پرنده نگری در فصول پاییز و زمستان انجام شده است که امسال نیز این هماهنگی های صورت گرفته است.
این مقام مسئول در استان مازندران با بیان اینکه حضور تورهای پرنده نگری به تالاب های استان باعث رونق هر چه بیشتر گردشگری در استان مازندران می شود، اذعان داشت: بر اساس برنامه ریزیهای صورت گرفته این تورهای گردشگری از سراسر کشور وارد تالاب های استان و نوار ساحلی می شوند.
وی همچنین از حضور بیشتر گردشگران در نوار ساحلی مازندران خبر داد و گفت: سواحل استان مازندران به دلیل آرامش بیشتر و کاهش تعداد روزهای طوفانی در فصل پاییز و زمستان از جذابیت بیشتری برای گردشگران برخوردار است.     
به گفته بزرگ نیا، قایق سواری ، جت اسکی و انجام ورزش های آبی در پاییز و زمستان در آبهای مازندران امکان پذیر است و فقط به دلیل سرد بودن آب امکان شنا برای گردشگران وجود ندارد اما تفریحات آبی نیز می تواند عامل مهمی برای جذب گردشگران به دریا طی شش ماه دوم سال محسوب شود.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران، همچنین جاذبه صید پره را یکی از دیگر از جاذبه های گردشگری استان مازندران در نیمه دوم سال عنوان کرد و اظهار داشت: تماشای صید پره از نزدیک و خرید ماهی در کنار دریا برای گردشگران از جاذبه بسیار زیادی برخوردار است.
وی در ادامه گفته های خود یادآور شد: هم اکنون در روزهای تعطیلات آخر هفته شاهد ترافیک شدید در مسیرهای منتهی به استان مازندران هستیم اما در سایر روزهای هفته حجم ورود گردشگران به استان مازندران کم رنگ تر می شود.                           
بزرگ نیا با اشاره به ضرورت رونق گردشگری زمستانی مازندران همچون سایر فصول سال ، یادآور شد: به منظور جذب بیشتر گردشگران در فصول پاییز و زمستان، اقدام به برگزاری جشنواره های مختلف متناسب با فصل در شهرستانهای مختلف استان مازندران کرده ایم.          
مدر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان مازندران با اشاره به استقتبال گردشگران در خصوص آشنایی با فرهنگ روستاییان مازندران و بوم گردی گفت: طی یک سال گذشته بوم گردی در استان مازندران از اقبال بسیار خوبی برخوردار بوده است.        
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان مازندران تاکید کرد: طی یک سال گذشته همچنین بر تعداد کاشانه – مهمان ها در روستاهای استان افزوده شده که اقامت در این خانه های روستایی نیز مورد توجه گردشگران قرار گرفته است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار